Passar Tecnica Zero G md tech-sula i en Marker the Duke eller måste jag køpa till alpinsusla?

TobbeHaska

Ny medlem
Passar Tecnica Zero G md tech-sula i en Marker the Duke eller måste jag køpa till alpinsusla?
Passar Tecnica Zero G Pro med tech-sula i en Marker the Duke eller måste jag køpa till alpinsusla?
Tänkte ha samma pjæxa till flera par skidor men vill helst inte ligga o skruva av o på en sula var o var annan dag!
Tacksam før information?
Torbjörn

Om du ska använda den till olika skidor, inklusive sådana med alpinbindningar är det bättre att enbart köra med alpinsulan skulle jag säga. Tursulan på Zero G har ingen platt sektion för afd:n utan det är Vibram-mönster hela vägen fram. Det ger en konstig anläggningsyta och knappast full prestanda även om den rent fysiskt får plats om man skruvar ner inställningen. Tech-inserten påverkas inte av sulbytet utan sitter i pjäxans fasta chassi.

Senast ändrad:
Du kan gå upp en aning i flex och vikt och köra på Cochise 130 med tech inserts. Den har platt sektion med lågfriktionsmaterial för afd'n.
Helt ok att gå i, och passformen är samma som Zero G.

fransosen sa:
Du kan gå upp en aning i flex och vikt och köra på Cochise 130 med tech inserts. Den har platt sektion med lågfriktionsmaterial för afd'n.
Helt ok att gå i, och passformen är samma som Zero G.
Jag har redan ett par Zero G Pro (flex 130) har bestællt ett set alpinsulor men kør førtillfællet med techsulor o har justerat ner afd før att passa min sko. Det ær mekansik afd på Duken så det ær hela plattan som åker i sidled så det ær i alla fall bættre æn en fix afd!?
Någon med andra tanka kring det?

Det funkar ju egentligen helt ok :)
Men det går att modda en aning med att slipa ner gummit lite där afd'n är och lägga/smälta på något plastaktigt material för att få ner friktionen lite.

Det är förvånande lite skillnad på vikten mellan Cochise 130 och ZeroG om man jämför enbart skalen. Jag kommer inte ihåg exakt hur stor skillnaden var, men nästan all viktskillnad sitter i innerskon. Jag har hört många som byter innersko på ZeroG eftersom den är allt annat än snäll i passformen och då kan man alltså likagärna köpa Cochise.

Tillbaka
Topp