Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Peak Performance Vertical Gore-Tex 3L vs Sweet Protection Crusader X Gore-Tex
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1279205" data-attributes="member: 176039"><p>låter som du redan bestämt dig?</p><p>Jag o maken köpte båda vertical jackorna ifjol, innan dess hade jag en gravity 3l. har alltså kört peak i ungefär 6 år. Innan dess ett stort antal Haglöfs. Sweet protection har jag ingen erfarenhet av. Om jag jämför hagöfs vs peak är nog peak bättre kvalite. Men då har haglöfs tappat, de man köpte vid milleniumskiftet höll betydligt bättre kvalite.</p><p></p><p>Jag har inget illa att säga om peak jackan. Inte heller som föregångaren "gravity" som är i princip samma jacka i annan utforming. Skulle nöta på Gravity ännu om den inte "krympt i skåpet" Den är testad sommar som vinter och har hållit det jag behöver den till. Dvs Skidåkning, båtliv ( även segling) och utflykter både med o utan övernattning i naturen samt ett tusental hundpromendar. -Vi kan kalla det aktiv användning och därför också flera tvättar i året.</p><p>Gillar de stora fickorna framtill där man får in allt man behöver, samt att det bara är en bröstficka. Huvan går runt min stora skalle o är enkel att justera.</p><p>Sen är det upp till var o en vilken man trivs bättre i. du får nog ingen dålig jacka hursom av de två du väljer på. Men om jag får ha input så är det nog trist med svarta skidkläder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1279205, member: 176039"] låter som du redan bestämt dig? Jag o maken köpte båda vertical jackorna ifjol, innan dess hade jag en gravity 3l. har alltså kört peak i ungefär 6 år. Innan dess ett stort antal Haglöfs. Sweet protection har jag ingen erfarenhet av. Om jag jämför hagöfs vs peak är nog peak bättre kvalite. Men då har haglöfs tappat, de man köpte vid milleniumskiftet höll betydligt bättre kvalite. Jag har inget illa att säga om peak jackan. Inte heller som föregångaren "gravity" som är i princip samma jacka i annan utforming. Skulle nöta på Gravity ännu om den inte "krympt i skåpet" Den är testad sommar som vinter och har hållit det jag behöver den till. Dvs Skidåkning, båtliv ( även segling) och utflykter både med o utan övernattning i naturen samt ett tusental hundpromendar. -Vi kan kalla det aktiv användning och därför också flera tvättar i året. Gillar de stora fickorna framtill där man får in allt man behöver, samt att det bara är en bröstficka. Huvan går runt min stora skalle o är enkel att justera. Sen är det upp till var o en vilken man trivs bättre i. du får nog ingen dålig jacka hursom av de två du väljer på. Men om jag får ha input så är det nog trist med svarta skidkläder [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Peak Performance Vertical Gore-Tex 3L vs Sweet Protection Crusader X Gore-Tex
Tillbaka
Topp