Peak.... vad e detta... alt. köpe mtb

peak e vell inte allt för bra hojjar.vet ej vad det är för komponenter på. men dem lär knappast va särskillt bra. o dämparen ser inte heller ut att vara något att ha...om du vill ha en bra hojj för under 5 tusen så får du leta begangnat...lycka till!

ehm jag antog mest att den inte e bra...de e ju lite konstigt me dubbelkronad dämpare o sen sitter det nån slags kolfiber racing fälgar på. går ej riktigt ihop...plus att en bra dämpare (i mitt tycke) tex: en marzochi kostar ungefär lika mycket som hela cyckeln...

Jag har en Giant xcr nrs heldämpad som är använd ca 20-25 mil. Där har du en Rockshox sid bakdämpare och en Rockshox fram nypris ca 13000 nupris 6000kr. Den håller säkert dubbla kvaliten av en PEAK-cykel!

Hej!

Peak är inte detsamma som Peak Performance.
Det är ett lågprismärke för lågprisbutiker.
Jag skulle inte rekommendera någon att köpa dem cyklarna om man är ute efter en bra cykel. Själv köpte jag en Scott Yecora förra året ( 6000:- ), och för att citera Europeiska cykelimporten i Bagarmossen ( Sthlm ). Dem säljer inte sådana cyklar som Peak, bara därför att kunderna blir missnöjda. Min Scott och Trek 4800 var dem billigaste cyklarna dem ville sälja.

MVH Ulf

Peak är tydligen Sportex eget märke. De beställer in grejer som är likartade med Crescent och monterar det (exempelvis Shimano-växlar och bromsar) på egentillverkad ram.

Tillbaka
Topp