Pentax K10D är de någe att ha?

Har spanat runt lite efter en bra kamera att fotta lite allt möjligt med.

Men ja vet inte hur jag skall göra :S

E det någon som har någe annat bra tips på bra kameror?

Du kommer säkert bli jättenöjd med en K10D. Jag tror det är väldigt mycket kamera för de pengarna. Bl.a. är den vädertätad och det är den ensam om att vara i den klassen. Tyvärr så tar den bara 3 bps vilket kan vara lite långsamt ibland för action. Men för att få snabbare får man gå upp till Canon 20/30/40D eller Nikon 200D

Gå in på cyberphoto.se och kolla på den! där har dom kolla... den har fått beyget toppklass där iaf så den lär ju duga! Det finns några kit där med objektiv och minneskort som säkert intreserar dig.

haha är ni helt ute och cyklar eller? snälla vafan kom med seriösa svar! Pentax K10D är ju utsedd till den bästa semi pro kameran i dom flesta tester! Enligt testerna så har den allt en amatör fotograf söker! Och till ett bra pris Så ja det är en bra kamera och vill du ha pentax så köp den!

Senast redigerad av en moderator:
jag tycker de är en perfekt kamera ifall man är ute i snön och den är tätad. den är också gjord i magnesium vilken gör den väldigt stabil och känns proffsigare.

af är ju väldigt viktig när man plåtar action, så ja säger så här: åk till närmast fotobutik och fråga kunnig personal(de är inte kul att ha nån datanörd asisterande när man vill ha en kamera). de ska också sitta skönt i handen. om du har passande minneskort till den så p¨åtar du lite i butiken och kollar på dom hemma och jemför med andra märken.

Aa precis :P Det lutar nog mot en sån. Men de där med minneskort då e det bra om man har ett som e va ska man säga "snabbt" så den lagrar bilderna fort har ja hört någe om? :P

Om du ska ta mycket sekvenstagningar är det bra med ett snabbt minne. Minnes snabbhet påverkar dock inte singeltagningen och inte heller uppstartstiden av kameran. Däremot så blir det kortare inladdningstider till datorn. Sen är inte prisskillnaden så stor om man jämför ett långsamt och ett snabbt minne. Så jag skulle satsat på ett snabbare minne!

ett minneskort som klarar runt 25mb/sec är väl rimligt, då klarar du även av snabba RAW sekvenser!

Tillbaka
Topp