Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Perfekta Quivern?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 1099491" data-attributes="member: 35502"><p>En Armada Invictus 89 ti eller en Blizzard Rustler 9, eller kanske en pinnacle 95?</p><p></p><p>Men jag är rätt insöad på piståkningen, men fan så mycket roligare det är på en 90 midja i pist än 106 ish. Klart lössnön blir lidande men tycker du borde köra något sånt när det blir åkning hemma med 3 åring. Sen köra med både den och bibbyn till UCPA och barnfritt i alperna.</p><p></p><p>Klart RTM är grymt som pistskida men där tappar du en del offpist prestanda, tycker ändå 90-95 flyter bra och carvar bra. Perfekt mellanting i min bok. Men smaken är som baken.</p><p></p><p>Hade med mig en Redster G9 och en QST106 i helgen till Tänndalen och funäs, blev mest åkning på Redstern. Var moreller mindre perfekta vinterpister, förutom efter 14:00 då det blev lite vallar här och var. Då kändes redstern smal, men fortfarande fan så mycket roligare än QST:n.</p><p></p><p>Säger inte att QSTn är dålig men vill man gå ner djupt, brett och svänga snävt är det som natt och dag mellan G9:an och 106:an. 106:an funkar att carva på mer rakt i fallinjen, men känns rätt energilöst och släpper lätt i tailen när man trycker till den. </p><p></p><p>Tycker överlag att 90 blir något slags mellanting mellan dessa, inte allt för långt ifrån carvingkänslan i en smalare och inte allt för långt från flytet i en bredare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 1099491, member: 35502"] En Armada Invictus 89 ti eller en Blizzard Rustler 9, eller kanske en pinnacle 95? Men jag är rätt insöad på piståkningen, men fan så mycket roligare det är på en 90 midja i pist än 106 ish. Klart lössnön blir lidande men tycker du borde köra något sånt när det blir åkning hemma med 3 åring. Sen köra med både den och bibbyn till UCPA och barnfritt i alperna. Klart RTM är grymt som pistskida men där tappar du en del offpist prestanda, tycker ändå 90-95 flyter bra och carvar bra. Perfekt mellanting i min bok. Men smaken är som baken. Hade med mig en Redster G9 och en QST106 i helgen till Tänndalen och funäs, blev mest åkning på Redstern. Var moreller mindre perfekta vinterpister, förutom efter 14:00 då det blev lite vallar här och var. Då kändes redstern smal, men fortfarande fan så mycket roligare än QST:n. Säger inte att QSTn är dålig men vill man gå ner djupt, brett och svänga snävt är det som natt och dag mellan G9:an och 106:an. 106:an funkar att carva på mer rakt i fallinjen, men känns rätt energilöst och släpper lätt i tailen när man trycker till den. Tycker överlag att 90 blir något slags mellanting mellan dessa, inte allt för långt ifrån carvingkänslan i en smalare och inte allt för långt från flytet i en bredare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Perfekta Quivern?
Tillbaka
Topp