Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Perfekta Quivern?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1099797" data-attributes="member: 29440"><p>Nu har jag hunnit testa SD104 i nästan alla förhållanden utom riktigt puder.</p><p>Går kanon i hård pist och är riktigt rolig att bränna på i hög fart i medelstora till stora svängar i på gränsen till isig röd/svart pist.</p><p>Går även hur fint som hellst att köra kortsväng i svart pist hård som uppkört på em. Betydligt lättare än med mina gamla pistskidor med 13,5m radie som inte är lika sladdvänliga.</p><p>Riktigt skön i 10-15 cm nypistad nysnö i pisten där en smalare pistskida sjunker ner för mycket. Sak samma när det har blivit uppkört på eftermiddagen. Går som på räls genom snöhögarna.</p><p>Det som de inte funkade klockrent i, var 15-20cm vindpackad snö där den ibland högg fast lite med tailen om man försökte sladda lite, vilket kanske är väntat pga ganska hård tail. Där funkade Animan bättre. Däremot inga problem om man ligger på skär.</p><p></p><p>Upplevde aldrig heller att den var för mjuk i tipen. Men det var aldrig mer än 15cm nysnö.</p><p></p><p>Tror faktiskt jag har en en perfekt kombo nu med SD104 och Animan.</p><p>Möjligen att jag skulle uppdatera mina gamla Völkl p60 till något nyare men tycker inte det var någon enorm skillnad på dem och nyaste racetiger sl t.ex.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1099797, member: 29440"] Nu har jag hunnit testa SD104 i nästan alla förhållanden utom riktigt puder. Går kanon i hård pist och är riktigt rolig att bränna på i hög fart i medelstora till stora svängar i på gränsen till isig röd/svart pist. Går även hur fint som hellst att köra kortsväng i svart pist hård som uppkört på em. Betydligt lättare än med mina gamla pistskidor med 13,5m radie som inte är lika sladdvänliga. Riktigt skön i 10-15 cm nypistad nysnö i pisten där en smalare pistskida sjunker ner för mycket. Sak samma när det har blivit uppkört på eftermiddagen. Går som på räls genom snöhögarna. Det som de inte funkade klockrent i, var 15-20cm vindpackad snö där den ibland högg fast lite med tailen om man försökte sladda lite, vilket kanske är väntat pga ganska hård tail. Där funkade Animan bättre. Däremot inga problem om man ligger på skär. Upplevde aldrig heller att den var för mjuk i tipen. Men det var aldrig mer än 15cm nysnö. Tror faktiskt jag har en en perfekt kombo nu med SD104 och Animan. Möjligen att jag skulle uppdatera mina gamla Völkl p60 till något nyare men tycker inte det var någon enorm skillnad på dem och nyaste racetiger sl t.ex. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Perfekta Quivern?
Tillbaka
Topp