Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Perfekta Quivern?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1141677" data-attributes="member: 83225"><p>Sparkar liv i min egen evighetstråd igen. Nu är Peacemakern testad iaf (det blev dessutom Shifts, fasen så nöjd med dem). Skidan känns faktiskt som en kortare, smalare Bibby. Det är väl förstås bra men frågan är om inte 186 cm peacemaker är för kort. Den var extremt lätthanterad i Ramis snöiga pister men jag kan inte säga att jag upplevde att det är skidan jag kommer att vilja ta ut på högfartsåkning i pisterna i alperna direkt. Nu åkte jag på den frammonterad ca 10mm och det kan ha gjort sitt för att kännas kort. </p><p></p><p>Navisen är dock såld och nu verkar det bli av med en tur till Keb (Nallo) i april för lite turande. Är jag totalt dum i huvudet ifall jag tänker mig att det kommer funka kalas med Peacemakern där? Borde jag satsa på något annat?</p><p></p><p>Kruxet är väl att när man öppnat porten till ett flerskidsquiver så är man körd, det finns ingen ände på eländet. Bibbyn funkar ju fortfarande galant i all mjuk snö. Dock blir den ju för stor, klumpig och ffa bred för alpresor där dumpen uteblir och egentligen för svensk fjällåkning. Sen är den ju alldeles åt helsicke för stor och tung för Nallo. En tanke som slog mig var att gå ner ännu lite till och satsa på Enforcer93 i 185cm för allt det där då inte Bibbyn funkar. Vad tror ni om det?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1141677, member: 83225"] Sparkar liv i min egen evighetstråd igen. Nu är Peacemakern testad iaf (det blev dessutom Shifts, fasen så nöjd med dem). Skidan känns faktiskt som en kortare, smalare Bibby. Det är väl förstås bra men frågan är om inte 186 cm peacemaker är för kort. Den var extremt lätthanterad i Ramis snöiga pister men jag kan inte säga att jag upplevde att det är skidan jag kommer att vilja ta ut på högfartsåkning i pisterna i alperna direkt. Nu åkte jag på den frammonterad ca 10mm och det kan ha gjort sitt för att kännas kort. Navisen är dock såld och nu verkar det bli av med en tur till Keb (Nallo) i april för lite turande. Är jag totalt dum i huvudet ifall jag tänker mig att det kommer funka kalas med Peacemakern där? Borde jag satsa på något annat? Kruxet är väl att när man öppnat porten till ett flerskidsquiver så är man körd, det finns ingen ände på eländet. Bibbyn funkar ju fortfarande galant i all mjuk snö. Dock blir den ju för stor, klumpig och ffa bred för alpresor där dumpen uteblir och egentligen för svensk fjällåkning. Sen är den ju alldeles åt helsicke för stor och tung för Nallo. En tanke som slog mig var att gå ner ännu lite till och satsa på Enforcer93 i 185cm för allt det där då inte Bibbyn funkar. Vad tror ni om det? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Perfekta Quivern?
Tillbaka
Topp