Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Perfekta Quivern?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1142919" data-attributes="member: 83225"><p>Jag har sett den fladdra förbi i olika jämförelser. Dock tror jag den är alldeles för mjuk. Då hade jag lika gärna kunnat behålla mina Navis Freebird. Som det ser ut nu står det mellan Kore 93 189, Kore93 180 eller M5 Mantra i 184. 184cm Mantra väger 240g mer än 189cm Kore. Så frågan är väl hur viktig vikt är för mig. Jag vill ju i huvudsak ha en skida som är stabil och bra utför men kan jag få nästan lika bra utförsprestanda men med lägre vikt tar jag ju det. Så frågan är väl mest hur stor skillnad 240g per skida gör och hur stor åkskillnad det egentligen är mellan Mantra och Kore.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1142919, member: 83225"] Jag har sett den fladdra förbi i olika jämförelser. Dock tror jag den är alldeles för mjuk. Då hade jag lika gärna kunnat behålla mina Navis Freebird. Som det ser ut nu står det mellan Kore 93 189, Kore93 180 eller M5 Mantra i 184. 184cm Mantra väger 240g mer än 189cm Kore. Så frågan är väl hur viktig vikt är för mig. Jag vill ju i huvudsak ha en skida som är stabil och bra utför men kan jag få nästan lika bra utförsprestanda men med lägre vikt tar jag ju det. Så frågan är väl mest hur stor skillnad 240g per skida gör och hur stor åkskillnad det egentligen är mellan Mantra och Kore. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Perfekta Quivern?
Tillbaka
Topp