Pistpolisen...?

Pistpolisen...?
hahaha, va sjukt!!!
har dom hastighetsskyltar i italien eller?!?=)
ett nytt sättt att lura turister på pengar!!!

Pistpolisen...?
Var själv nere i Champoluc förra veckan. Såg pistpolisen dricka vin på lunchen och efter skidåkningen... Såg även en italiensk skidlärare svischa förbi i dryga 90 km/h! Såg dessutom italienare prata i mobiltelefon medan de åkte pist och italienare som pausade mitt i pisten bakom krön. Vilka är farligast....?

Verkar mest handla om bidrag till usla italienska statsfinanser.

/Magnus

Pistpolisen...?
Kan bara säga att jag har blivit varnad av en Italiensk skid polis i Gressoney. Som gammal käppknäckare gillar man ju att stå på lite men det gillade inte snuten.... vad ska man göra skratta eller gråta?

Tror att polisen är avundsjuk på de som åker snabbare och bättre än de själva =)

Leder

Pistpolisen...?
Har själv åkt på samma problem, men i Sverige! I ÅRE jag Och brosan båda efarna tävlingsåkare bränner klockan halvtio på morgonen i ett folktomt Lundsrapp. Från ingenstans dycker det upp en skoter lite längre fram och vinkar, undra vad han vill var tanken så vi stannade. Sedan hotade han med indragan liftkort och böter för att hyan ansåg att vi inte kunde hantera den fart vi hade, vi utgjorde ingen fara för någon annan men för oss själva...??? Han ville så gärna se våra lift kort men vi vägrade, han såg att det skulle bli ett problem så han tillkallade fler SLAO gubbar. Medan han tar upp komradion glider vi långsmat in i skogen... han fann oss aldrig. DE har ju ingen rätt att agera så här!

"Offpiste is not a crime"

Pistpolisen...?
Fan va brunt...

ska det hastighetsregleas nu också???

laaaamt italy laaamt

Johans episod från Åre va ju jävligt cool...men nördig
från gubben sida!!!

/the mupp

Pistpolisen...?
Var i Champoluc V.4 såg poliserna i backen! tänkte inte så mycket mer på det!! men när man läser på Aftonbladet så blir man ju mörkrädd! Vem vill inte stå på när man åker pist?? Det låter ju helt sjukt..........

Hade de sett mig visa ggr, så hade det blivit en fin böteslista!!

/Jonas

Pistpolisen...?
Tjaa...nästa steg är väl antagligen hastighetsbegränsningar och laserpistoler. Numera finns ju finfina GPSar i armbandsformat som kan visa hastigheten! Något för Skit*?

That´s all kids! / MM

Pistpolisen...?
Allvarligt kan dom ge böter i Sverige för att man åker för fort eller åker offpist. Det borde ju vara samma regler som i trafiken att de måste ha ett kort eller två gubbar iaf som ser "brottet".. En gubbe kan ju inte bevisa något eller ...

JAg var nära att åka fast för fortkörning i andådalen engång.. Me en liftkö hindrade skotern från att ta mig.

Pistpolisen...?
Men för i hellvette!!!!!!!!! Man kan ju inte få böter för att man åker på ett annat sätt än andra. Man åker ju för att det är kul, och om man tycker att det är kul att åka fort(som jag tex) så gör man ju självklart det. Snart vågar man väll inte åka längre!

Pistpolisen...?
Faktum är att jag stötte på en pistpolis när jag var i just Champoluc. Surrade lite med honom och han sa att vi skulle åka dit om han såg oss åka "vårdlöst".

Tilläggas bör att killen var en stor idiot.

Ta smällen!

//Marre

Pistpolisen...?
Åk inte till italien.
Gendarmeriet jagar offpiståkare.
Hörde av en bergsgguide jag känner att just i Monterosa systemet tog polisen nyligen 2 stycken Sweiziska bergsguider med gäster när dom bara gjorde sitt jobb.
Bojkotta Italien.

Pistpolisen...?
Var i Champoluc vecka 5 men lyckades inte åka fast. Däremot blev vi stoppade och utskällda av en pistpolis för att vi var för sent i backen fast vi precis klev ur liften (vi tjatade oss till ett sista störtloppsåk i en folktom backe).

Att köra för fort i Champoluc är svårt då pisterna är extremt enkla, välpistade och folktomma. Riskerna är m.a.o. små. Å andra sidan får man ofta bråttom att hinna mellan Alagna och Champoluc då det är stora avstånd.

Tillbaks till ämnet känns det lite typiskt sydeuropeiska poliser att missbruka sin makt, och inte minst går det ut över turister. Jag tror faktiskt att det är något man tyvärr får räkna med (dock inte acceptera) och frågan är om man skulle åka dit egentligen. Vore kul om monterosas turistbyrå (eller dylikt) får ta del av denna diskussion, kanske via Sportresor.

Pistpolisen...?
Ja, fy fan vad eländigt.Farten är ju halva njutningen.... Så länge man själv som åkare har kontroll på sina skidor bör man få åka hur hårt man vill! Är det sen frågan om nybörjare som helt utan kontroll åker störtlopp i pisterna så kan jag väl ha förståelse..

Pistpolisen...?
Shit pommesfrites!
Tror ni man kan muta dem med en pava rödtuta eller lite slalomtobak??
Skall dit vecka 11 med ett rövarband från Gbg. Det är väl lika bra att ta med sig extra pengar för böterna.

Speed is my friend.

Pistpolisen...?
Riktigt patetiskt..Håller med Clariella.Om det överhuvudtaget måste finnas pistpoliser borde de ju verkligen oxå ha koll på de våghalsiga nybörjarna som synnerligen orsakar fara med deras icke inlärda bromsteknik...

Snart dyker väl en pistpolis upp i de finska fjällen oxå!

Pistpolisen...?
SJUKT ! ! ! ! ! VA FAN e det här? sak vi börja med hastighetskontroller nu också? ska dom börja med att möta promillen på en också? det e ju sjukligt... dom kan ju börja mäta me laser i backen också... det e sjukt!

Pistpolisen...?
"Om det överhuvudtaget måste finnas pistpoliser borde de ju verkligen oxå ha koll på de våghalsiga nybörjarna som synnerligen orsakar fara med deras icke inlärda bromsteknik..."

Vem avgör om det är farligt? Vilka ska betraktas som nybörjare?Och hur vet vi att killarna i artikeln verkligen inte VAR vårdslösa? Självklart hävdar de själva att de hade koll, vem skulle inte göra det? Jag känner en dansk som alltid åker alltför fort i pisten. Han är väldigt duktig och kan hantera det mesta, men ibland smäller det och då är det alltid någon stackars nybörjare som åker för långsamt som får ta smällen.

Visst, det är sjukt att en polis helt godtyckligt kan haffa en snubbe i pisten, men det är inte sjukt att galningar med hybris får en fet böteslapp för att de bränt på för hårt i en fullsmockad pist.

Pistpolisen...?
enligt slao får man inte köra störtlopp i pisten så det var nog det som pistvakten tyckte att Johan The Man gjorde, och det är ju inte johan som bestämmer det utan det är ju den som har "hand" om backen, alltså pistvakten...

Pistpolisen...?
Kommentater till CAD..

Det där med att man anser att det är "farligt" bedömmer väl helt klart var och en..
jag har otaliga gånger råkat ut för "nybörjare" i olika skidorter som helt enkelt inte kan bromsa men trots det plöjer på i en hisnande fart. "Dom" har kört in i liftkön, glidit över brädan min o.s.v Å jag e garanterat inte den enda som anser detta..Enligt mitt sätt att se på "nybörjare" är det d som helt enkelt ännu inte behärskar bromstekniken..ja menar det är ju en av de viktigaste sakerna man skall lära sig i början.Sen är det ju upp till var och en vilka som klassas som "nybörjare".
Alla har vi ju varit nybörjare någongång på ett lr annat sätt.. jag försöker inte va nån "överdängare" i backen som ser ner på "nybörjarna".Jag tycker bara att var och en skall väl kunna anpassa sig efter olika situationer i backen..
Om jag nångång tappar kontrollen försöker jag för guds skull se till att situationen inte förvärras,typ att jag kör in i någon lr liknande..nåja, nu svallar diskussionen ut.
Vem bryr sig om nån pistpolis så länge man inte hamnar betala böter förstås? Så är det ju på vägarna oxå-vi kör som vi vill. Men dyker plötligt en polis upp saktar vi ju genast farten..

Tillbaka
Topp