Pistskidor tjej

• Trådstartare Trådstartare m_j
  • Start datum Start datum

m_j

Medlem
Pistskidor tjej
Har alltid hyrt skidor innan men till denna säsong har jag tänkt köpa egna. Åker inte så mycket ca 1 vecka per år högst 2. Så Men kommer åka några dagsturer då och då och en helg senare. Jag är på väg mot medel och har en ganska lugn åkstil men gillar samtidigt att åka på emellanåt.

Jag är 171 lång, väger ca 52 kg.

Jag har kikat på dessa skidor
-Völkl attiva estrella
- Atomic cloud 9

Senast ändrad:
Pistskidor tjej
finns modellen på intersport kan du ju köpa dom och lämna tillbaka dom om du inte är nöjd.
dom har ju reklam på tv där de skryter om sin inte-nöjd-garanti.

Pistskidor tjej
Jag köpte ett par Atomic cloud 9 för ett år sen och är supernöjd (längd 158 cm, är 165 cm lång)! Har inget att jämföra med men jag har inget att klaga på när det gäller dem. Har åkt med dem både i Alperna och i svenska fjällen. Gillar mest att åka på bra i röda backar och utnyttja carvingen, och har väl passerat medel men är inte uppe i avancerad än. Atomic cloud 9 har ju dock fått väldigt bra betyg i flera stora tester och ska ju passa även mer avancerade åkare. Skillnaden är väl att man som nybörjare inte kan utnyttja skidan riktigt.

Pistskidor tjej
Köp Atomic cloud 8 eller cloud 9. Du kommer bli nöjd! Har testat 8an på skidtest och den gick riktigt bra för o va en skida i den prisklassen. Lätt att hitta skäret och stabiliteten passar lätt en medelgod dam!

Pistskidor tjej
Flikar in här lite! Var runt på stan och kollade lite och fick just Atomic cloud 8 rekomenderad. Kul att höra av någon som testat den :) Skulle du säga att det är en skida som man kan utvecklas med? Själv är jag ganska medel, men känner att jag skulle vilja kunna utvecklas med skidan som jag köper. Vet att det är en pistskida, har du tetstat den utanför någon sväng? :) Tacksam för svar!

Pistskidor tjej
Tack för alla bra svar! Säsongens första åkning i helgen gick väldigt bra jag åker på snabbt och gillar höga farter. Dock fegar jag ur lite när backarna blir isiga och det blir för mycket snövallar i backarna så det behöver jag öva på. Men där testade jag Völkl Attiva estrella skidor som kändes väldigt bra, men får nog jobba på min åkstil ifall jag ska få ut allt ifrån dem. Så då kanske Atomic cloud 9 passar mig bättre? Har den bra isgrepp?

Jag åker kanske max 2 veckor per år men nästa år planerar år planerar jag några veckor i alperna eller ev. ett utbyte i Schweiz. Tror ni Atomic cloud 9 funkar då med?

Tillbaka
Topp