Pjäxa för tjockis

rend

Medlem
Pjäxa för tjockis
Hej,

Jag behöver råd om vilken pjäxa man ska köpa. Helt okunnig kring frågan.

Jag är inte nybörjare i backen, har åkt länge med uppehåll ibland. Jag hyr alltid pjäxor och ibland får jag pjäxor som fungerar bra och ibland inte. Jag är en man och väger 125kg och har stora vader. Har googlat men får ingen träff.

Priset på pjäxor har ingen betydelse. Jag åker inte lika fort och aggressivt som jag gjorde i mina unga dar. Tydliga svar och helst vilket märke och modell man ska köpa.

Mvh

Pjäxa för tjockis
Hej,

Jag behöver råd om vilken pjäxa man ska köpa. Helt okunnig kring frågan.

Jag är inte nybörjare i backen, har åkt länge med uppehåll ibland. Jag hyr alltid pjäxor och ibland får jag pjäxor som fungerar bra och ibland inte. Jag är en man och väger 125kg och har stora vader. Har googlat men får ingen träff.

Priset på pjäxor har ingen betydelse. Jag åker inte lika fort och aggressivt som jag gjorde i mina unga dar. Tydliga svar och helst vilket märke och modell man ska köpa.

Mvh
Jobbar i skidhyra och kan säga att Nordica HF passar många som har problem med just vaderna. Uttalar mig inte om prestandan alls på den, men inte fått några klagomål.

Kan va värt att kika på om det är omöjligt för dig att hitta rätt passform i just vaden.

Tillbaka
Topp