Pjäxa: Lange RX 120

Charlz

Medlem
Nån som har erfarenhet av Lange pjäxor?
Kvalité mm.

Har provat och gillat denna Lange RX120!
Dock inte i backen.

Nu undrar jag alltså om pjäxan i sig, inte hurvida den passar min fot osv...

Håller till både i och utanför pisten. (måste anpassa sig till umgänget).

FullTilt är alternativet om alla tycker Lange suger. :D

Jag kör RX 130 och är väldigt, väldigt nöjd med både passform och kvalitet. Fina material, välbyggda och bra inställningsmöjligheter.

Om jag ska knorra på något så släpper de in lite mer vatten när det slaskar jämfört med mina gamla Salomon. Och skalet blir rejält styvt när det är kallt ute. Inget problem när jag kör, men pjäxorna måste "tina" innan jag kan komma ur dem efter åkningen... :)

Däremot känns det som en helt annan sko jämfört med Full Tilt.

Håller med föregående talare. Slask-problemet kan jag dock inte uttala mig om då jag inte provat dem i det föret.
Jag har också haft fulltilt innan mina lange, och skillnaden på kvalitékänslan är enorm! Med fördel för langen då...
Men jag säger inte att fulltilten är en sämre sko.
Jag har rx 100, eftersom jag behövde den smala modellen RX 100 LV.

Tack för svaren.
Lange har väl varit med ett tag så.... borde ju inte egentligen vara nåt bekymmer med den.
Att den får "tina" lite innan den åker av får väl anses som det minsta bekymret. ;-)
Baserat på era (2) svar ska jag köpa Lange imorgon. Tack!

Blev ett par rx 130 tillslut. Helt suveräna efter att sulan blev gjuten. Hoppas dom är lika sköna i backen.

Charlz sa:
Blev ett par rx 130 tillslut. Helt suveräna efter att sulan blev gjuten. Hoppas dom är lika sköna i backen.
Tror inte du kommer bli missnöjd. Farsan körde på samma Lange pjäxor i 20 år tills någon stal dem. (Varför nu någon skulle stjäla ett par rejält inkörda pjäxor som har flera år på nacken.) Han var så nöjd att det blev ett par nya som han kört på sedan 2005.

Även själv tävlat i Lange pjäxor och tycker att passformen och kvalitén är suverän. Kör dock på ett par gamla BD Factor, men det är då jag ville ha turfunktionen.

Tillbaka
Topp