Pjäxfråga re lange XT120

onda_ogat

Ny medlem
Pjäxfråga re lange XT120
Har köpt nya pjäxor inför denna säsongen. Har tidigare åkt i ett par Salomon X-Wave 8.0 från 2002, som började bli lite slitna... Skaffade nu Lange XT 120 som jag hade tänkt skulle bli en schysst uppgradering. Det kanske var ett misstag att köra säsongens första vecka i de nya skorna, men jag tyckte inte alls att åkningen funkade.

Jag är inte säker på att det vad som är problemet, men mina gamla skor är helt "block-stela" mellan sko och skaft, i de nya glappar det flera millimeter fram och tillbaka trots att de är i låst läge (inte gå-läge) . Dessutom viker sig skaftet lätt framåt genom att ryggen på skon flexar vid ganska litet tryck. är det meningen att det skall vara så här, och är det fler som har tyckt att det känns konstigt?

Pjäxfråga re lange XT120
Hej

Är själv inne på att uppgradera från mina gamla Salomon Course till nya. Vill gärna ha gåläge för att kunna tura och provade igenom Technical Cochise, Lange XT och Dalbello (kommer inte ihåg namn). Mina gamla Salomon har specat flex 110 och vill gärna ha styvare. Kan inte känna någon styvhets skillnad mellan mina gamla och de nya (alla nya jag provade hade spec 120). Dock noterade jag att Lange pjäxans gålägesfunktion glappade i låstläge, precis som du beskriver. Vidare kändes den inte lika solid som Technica och Dalbello. Vet inte om det hjälper dig men jag upplevde Langes funktion som klart sämst av de jag provade. Någon annan som har erfarenhet?

Btw någon som åker hårt och kör gåläges pjäxor och tycker att det faktiskt fungerar bra? Eller är de bara för slöare lössnö åkning i perfekt puder?

Tillbaka
Topp