pjäxfundering 1080 foil

Black_Crow

Ny medlem
pjäxfundering 1080 foil
Medelåkare, stor och tung, åker 10-20 dagar per år,. Åker på ett par völkl 724 exp.
Har tidigare kört med nybörjarpjäxor (munari). Har nu provat div pjäxor hos den lokale handlaren och fastnat för ett par salomon 1080 foil till bra pris , de känns mycket behagliga men ändå någorlunda stadiga. Sakomon performa gav inget stöd för vristen. Vet att 1080 foil egentligen är en pjäxa för parkbruk, men det är jag inte intresserad av - tror ni den kan funka för piståkning ? Vill ha en komfortabel pjäxa och inbillar mig att parkpjäkor måste kunna fungera en hel dag. Vad tror experterna ?

pjäxfundering 1080 foil
det är inprinsip samma pjäxa som nån salomon pjux fast med dämpning. enligt team sportia kan kolla vad pjäxan heter den utan dämpning allså

pjäxfundering 1080 foil
nån av wave pjäxerna va det som skulle va samma. tror de va 7:an. som sagt typ skulle va samma fast utan dämpning. och eftersom 1080 foil ligger i kategorin wave på hemsidan så tror jag faktiskt det stämmer:) tihi

pjäxfundering 1080 foil
Jag åker med 1080 foil pjäxan. Har verkligen varit kanon nöjd med dem. Den är inte bara en parkskida utan funkar även lika utmärkt till offpist eller pist.

pjäxfundering 1080 foil
Om du tycker dom är sköna och dom sitter tight och bra så du får det stöd du vill ha/behöver så spelar det ingen roll om det är en parkpjäxa.

Men om jag fick rekommendera något skulle det väll vara ett par x-wave 9, samma läst fast lite tajtare sydd innersko och styvare flex.

Tillbaka
Topp