Pjäxköp

viiiktor

Ny medlem
Pjäxköp
Hej jag har köpt ett par k2 fujative 06/07 och undrar vilka pjäxor som passar bäst? Jag åker pist park men mest offpist. Några som jag har tittat ut är :

-Salomon X-Wave 10
-Salomon Foil

Vad tycker ni?

Pjäxköp
skulle väll anse att du måste se över din vikt också. tänk på att x-waven har en högre flex och det gör den stabil i pist och offpist man kan bli för stel i parken och vid rails. Har du en hög vikt så kan detta kompensera liten men om du har en låg vikt så kommer det vara jobbigt med en hög flex i parken. Har själv åkt med x-waven och foilen. tyvärr var foilen lite för liten för mig så jag fick ju inte utnyttja denns däpning i häl. Men den är betydligt mjukare än x-waven. Sen har jag hört att x-waven kan ta längre tid att passa sig in på foten. så den kan behöva några dagar till upp en vecka i pisten innan den pasar bra.

Så jag skulle köra på foilen men det är mitt svar.

Pjäxköp
Jag har åkt på både Foil och x-wave, foilen är ganska mycket mjukare är x-waven så åker du mest puder kanske x-wave kan vara rätt pjäxa? Men det bästa är nog att gå till en affär och fråga om skillnaderna, dessutom tycker jag du ska ta den som passar bäst på foten.
Aja förresten, frågan är varför köpte du ett par fujative om åker mest puder, renare parkskida får man leta efter:P

Senast ändrad:
Pjäxköp
jag har eventuellt en x-wave 10 att sälja, i kanonskick från slutet av förra säsongen. skriv en rad i gb:n om du är intresserad. antagligen inte den bästa parkpjäxan, men funkar grymt i pist och offpist. foil har jag inte testat så jag kan inte uttala mig om den... ^^

Tillbaka
Topp