Pjäxor all mountain

Ante75

Ny medlem
Pjäxor all mountain
Ska köpa både nya skidor och pjäxor. Skidorna kommer troligtvis vara 184cm långa och 105mm över midjan och nu är jag på jakt efter pjäxor till det. Var till en försäljare som tipsade om Technica mach1 130 lv, jag tycker den pjäxan satt riktigt bra men är orolig att den är för styv. Jag kommer att åka både pist och offpist. Jag ser mig som en hyfsat bra åkare, åker inte jättemycket per år men har snart åkt i 35 år.
Jag är 186 cm lång och väger 82 kg.
Någon som har åsikter om mitt val av pjäxor?

Pjäxor all mountain
Passformsmässigt kan man ju givetvis inte säga något, men åkmässigt så gillade jag förra årets Mach1 väldigt mycket. Nu är jag ganska tung, men normalt sett så anser inte jag 130flex är ett problem för fullvuxna, rimligt atletiska män.

Den nya Mach1'an har ju 2st nitar i bakkappan, som kommer förmonterade, skruvar man ur den ena så blir pjäxan snäppet mjukare, samt normala moddar som finns att göra (dock mer permanenta varianter) går ju såklart även med den här pjäxan.

Pjäxor all mountain
Lite dåligt insatt men hade förra årets Mach1 samma namn, alltså Mach1 130 lv, och såg typ likadan ut? Jag skulle få pjäxan för 3700kr så antagligen är det inte årets modell för den kostar väl oftast runt 5000kr. Jag är iaf rätt vältränad så jag kan sätta skapligt tryck då jag åker.

Tillbaka
Topp