Pjäxor för breda fötter(Kalle Anka)

Buddy_Revell

Ny medlem
Jag undrar om någon kan rekommendera ett par pjäxor som passar väldigt breda fötter, Kalle Anka ungefär, samt höga fotvalv?

Tacksam för alla svar!

jag har relativt breda och höga fötter och kör med ett par nordica beast, vilket fungerar alldeles utmärkt. har inte haft några problem med dem. lycka till!

Låter lite motsägelsefullt med höga fotvalv och plattfot....? Själv har jag väldigt platta fötter som verkligen ser ut som ankspår om fötterna är våta (hålfoten existerar med andra ord inte) därmed är jag en av de få lyckliga som kan åstadkomma "prutt-ljud" med foten när jag trampar ner den. Samma effekt som om du har armen i armhålan.... För att komma till någon sorts poäng här så tänkte jag bara nämna att mina fotvalv är tämligen låga eftersom profilen av en platt fot blir just "plattfot".

Som svar på din förfrågan om pjäxtipps så har jag följande råd: Garmont tycker jag är sköna och breda! väljer du dessutom en innersko som formas efter foten har du stor chans att hitta en pjäxa som sitter bra!!!

Ha de!

Om vi pratar alpina pjäxor så rekomederar jag tecnica, antingen Rival serien eller Diablo serien. Eftersom jag såg att du bor i stockholm så är tyvärr nodica beast 10/12 och Beast omöjlig att få tag på. Har varit slut länge nu.

Om du har höga vrister pågrund av höga hålfötter kommer tecnica att passa din fot bättre. Om det nu är så att du har problem med hållfoten hjälper ingen sko i världen! utan det är en gjuten sula du behöver. fixas på Alpint, Alpingaraget och boden.

Lycka till.

Ingen idé att rekomendera pjäxor om dina fötter är extremt breda. Har du testat alla modeller som finns så kommer troligtvis ingen att ha passat din fot riktigt bra.

Så därför bör du (eftersom du bor i Stockholm) ta dig till Alpingaraget alternativt Alpint och snacka med de mycket kompetenta personerna som jobbar där så ska du se att de kan pressa ut en lämplig pjäxa så att den passar dina kalle anka-fötter.

Lycka till

de flesta märken har någon modell för bredare fötter. fråga i en sportbutik med bra personal.

som de tidigare svaren du fått så instämmer jag på ett par Nordica Beast, dock så är de slut överallt. Jag har samma problem så när jag skulle köpa nya i vintras så fick jag nöja mig med ett par Nordica GTS 8, de är riktigt sköna men tyvärr inte lika breda som Beast. Man kan ju alltid ordna det genom att fräsa ut skon iofs...
Lycka till

Hej
Jag har oxå extremt breda fötter. Och det är som Joye skriver. Bor du i Sthlm ta dig till Alpingaraget bor du i gbg så ta dig till Udéns sport så får de lästa pjäxan till dig. Det är det absolut bästa!!! Har du problem fötter så är det slöseri med tid att göra ngt annat.

Tillbaka
Topp