Pjäxor för breda fötter?

Pjäxor för breda fötter?
Jag har breda fötter och har Salomon x-wave ! Dom sitter hur bra som helst!

Pjäxor för breda fötter?
Jag köpte ett par salomon x-wawe 8.0 nu i vintras. De sitter helt ok, förutom längst fram där lilltån börjar... har fått göra plasten större där och skära upp lite av innerskon... fortfarande inte riktigt bra men jag skall försöka fixa till det ännu mer nu inför kommande säsong. Annars är de väldigt bra! :)

/e

Pjäxor för breda fötter?
Ta dig till en skid ort och prova olika märken och modeller.
När du hittat nogot som sitter bra så går det alltid att trycka dom tills plasten blir genomskinlig och passar dom inte då så är det dags att åka snowboard.

Pjäxor för breda fötter?
Atomic betaride 10.5 e en helt superb pjäxa om du har breda fötter!!! Antar att 9.5 e åtminstonde nästan lika bra....annars släpper atomic en ny freeride pjäxa nu till i år tror jag med gummi sula typ...för bättre grepp..

Pjäxor för breda fötter?
Tack för alla svar, får kolla upp dessa pjäxor!
Varför kan det inte snöa i augusti i skåne för? Vill ju åka lite....

Pjäxor för breda fötter?
jupp det suger att det inte finns snö i skåne..

Technica tnt brukar passa mej bra och jag har rätt breda fötter. Ful färg på pjäxorna men det kan man ju leva med

Pjäxor för breda fötter?
bodde i Lund för ett år sen men flyttade upp till Östersund just på grund av att snö ej existerar i Skåne.

Pjäxor för breda fötter?
Du bør absolutt prøve Technica Icon Carbon !! Jeg har brede føtter og har ofte hatt problemer med å finne gode støvler. Jeg "forguder" mine Icon Carbon !!

Pjäxor för breda fötter?
Jag har ett par X-wave 10.0, storlek 26, och dom i affären sa att salomon gör bäst pjäxor för bredfotade. Jag provade dom och dom kändes bra. Köpte dom och formade dom osv. Efter några dagar började min högerfot göra ont där framme. Så jag vet inte. Mina fötter är som bredast längs fram, vid tårna typ. Vilka pjäxor passar då. Knappast några tror jag. Kör med mina gamla räsersalomon storlek 27.5 så länge. Förresten, vet någon här hur man kan mecka pjäxorna så att domsitter hårdare där fram. Kan man läggga extrasulor i pjäxorna?

Pjäxor för breda fötter?
På gott och ont så är det så att inte alla pjäxor passar "alla" fötter, somliga passar bättre för breda, andra för smala, andra för fötter med högt fotvalv etc. Det bästa du kan göra är att hitta några som passar just dig och är det bästa utgångsmatrialet, genom att prova !

Pjäxor skall man inte vara rädda för att se som ett "råmatrial" (för det är det) som man utgår ifrån för att senare skräddarsy utifrån den egna anatomin och behoven. Små förändringar kan göra underverk och det är mkt man kan göra skall gudarna veta, men det underlättar naturligtvis mkt om utgångsmatrialet är så "rätt" som möjligt...

Annars så är bl a Atomic "breda" pjäxor, de tog väl över Koflach har jag för mig och fortsätter med deras traditioner. Atomic tycker jag dessutom har varit väldigt prisvärda hittills och designen faller mig i smaken i varje fall.

Lycka till!

Tillbaka
Topp