pjäxor för friåkare !

parkshaper

Ny medlem
pjäxor för friåkare !
dags för pjäxbyte !
skulle vilja ha tips på bra pjäxor för friåkare som ibland kör park..
en del offpist två delar park så att säga.

pjäxor för friåkare !
lange freeride pjäxorna är skitsköna klämmer inte och jag har ganska bred fot har aldrig frusit och ja allt e bra med den klla upp den! 85 fre comp heter den eller nåt

pjäxor för friåkare !
jag har efter många lovord satsat på ett par Salomon X-wave i vinter. dock kör jag nog mer pist o offpist än dig..men jag tror att de funkar bra i parken också, de har en dämpning i hälen o framöver foten så de håller undan de värsta smällarna från hårda landningar...

pjäxor för friåkare !
"Pzycho" vilken av varianterna valde du 8,9 eller 10?
Jag har shoppat ett par xwave 8 med conformable innersko och har stora förhoppningar på den..

Enligt alpint så styvar Conformable upp skon från en 8 till en 10.

//Cosmai

pjäxor för friåkare !
Beror mycket på hur dina fötter är och vad du väger.
Gäller att hitta en lagom styv sko.
Man kan säga att ju tyngre du är ju mer avancerad/hård sko ska du ha.
Head mojo, Lange freecomp, ross bandit, Salomon 1080, xwave m.m. är skor du kan prova.
Tänk på att det kan skilja upp till 3 cm i längd på inneskon mellan olika fabrikat , på samma storlek.
Komplettera skon med en comformablesula formad efter fotsulan.
Bor du i stockholm så får du gå till alpint eller Alpingaraget, de har mycket bra kunskap om skor och kan säkert hjälpa dig att hitta rätt.

pjäxor för friåkare !
har varit o provat pjäxor på både alpint och alpingaraget senaste veckan och på båda ställena kom vi fram till att salomon x-wave 10 är bäst.. så dom ska inhandlas rätt snart. kör mest offpist, en del pist men ingen park.
grymt skön innersko!!!

pjäxor för friåkare !
jag skulle nog säga nordica beast för min egen del.

men välj pjäxor som passar just din fot bäst och inte efter vad andra tycker.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp