pjäxor för friåkare !

parkshaper

Ny medlem
pjäxor för friåkare !
dags för pjäxbyte !
skulle vilja ha tips på bra pjäxor för friåkare som ibland kör park..
en del offpist två delar park så att säga.

pjäxor för friåkare !
lange freeride pjäxorna är skitsköna klämmer inte och jag har ganska bred fot har aldrig frusit och ja allt e bra med den klla upp den! 85 fre comp heter den eller nåt

pjäxor för friåkare !
jag har efter många lovord satsat på ett par Salomon X-wave i vinter. dock kör jag nog mer pist o offpist än dig..men jag tror att de funkar bra i parken också, de har en dämpning i hälen o framöver foten så de håller undan de värsta smällarna från hårda landningar...

pjäxor för friåkare !
"Pzycho" vilken av varianterna valde du 8,9 eller 10?
Jag har shoppat ett par xwave 8 med conformable innersko och har stora förhoppningar på den..

Enligt alpint så styvar Conformable upp skon från en 8 till en 10.

//Cosmai

pjäxor för friåkare !
Beror mycket på hur dina fötter är och vad du väger.
Gäller att hitta en lagom styv sko.
Man kan säga att ju tyngre du är ju mer avancerad/hård sko ska du ha.
Head mojo, Lange freecomp, ross bandit, Salomon 1080, xwave m.m. är skor du kan prova.
Tänk på att det kan skilja upp till 3 cm i längd på inneskon mellan olika fabrikat , på samma storlek.
Komplettera skon med en comformablesula formad efter fotsulan.
Bor du i stockholm så får du gå till alpint eller Alpingaraget, de har mycket bra kunskap om skor och kan säkert hjälpa dig att hitta rätt.

pjäxor för friåkare !
har varit o provat pjäxor på både alpint och alpingaraget senaste veckan och på båda ställena kom vi fram till att salomon x-wave 10 är bäst.. så dom ska inhandlas rätt snart. kör mest offpist, en del pist men ingen park.
grymt skön innersko!!!

pjäxor för friåkare !
jag skulle nog säga nordica beast för min egen del.

men välj pjäxor som passar just din fot bäst och inte efter vad andra tycker.

Tillbaka
Topp