Pjäxor i Gävle området?

powerdry

Medlem
Pjäxor i Gävle området?
Hej,
Behöver köpa nya pjäxor då de jag köpte på rea på xxl i somras inte alls funkar för min fot. De går inte att få bra hur man än gör, fått det bekräftat på Åre skidsport och hanssons. Jag skulle ha köpt nya hos proffsen på åre skidsport men då hade jag redan blåmärken från mina så de rekommenderade mig att inte köpa då för allt skulle kännas dåligt när jag redan hade ont.

Vill kunna åka i kungsberget resten av säsongen men kan inte ta på mig mina igen. Vart kan jag vända mig nära Gävle-området för att få bra hjälp vid inköp? Är bara uppsala eller stockholm mitt enda hopp? Eller är det okej att testa med xxl? Jag fick några rekommendationer på skidsport över vad jag skulle tänka på vid inköp så kanske räcker så? Långt skaft, smal fot, högre flex (har 60 nu), 23.5 mm.

Pjäxor i Gävle området?
Ok jag har sett i tidigare trådar att man ska passa sig för stora kedjor eller sportbutiker då de är mer säljare än pjäxdoktor? Kan de göra formgjutning på team sportia?

Pjäxor i Gävle området?
Ja generellt är det väl rimligt angående stora kedjor. Butiken jag nämnde är dock den enda i Gävle som tar alpinutbudet seriöst. Vet inte om dom gjuter sulor men pressa skal och liknande kan dom göra. Har inte stenkoll på nuvarande pjäxutbud men värt ett besök iaf. Självklart vill även dessa säljare sälja men jag upplever att kompetensen är lite högre.

Pjäxor i Gävle området?
Ja generellt är det väl rimligt angående stora kedjor. Butiken jag nämnde är dock den enda i Gävle som tar alpinutbudet seriöst. Vet inte om dom gjuter sulor men pressa skal och liknande kan dom göra. Har inte stenkoll på nuvarande pjäxutbud men värt ett besök iaf. Självklart vill även dessa säljare sälja men jag upplever att kompetensen är lite högre.
Håller med Mangers om att dom tar alpint seriöst. Har för mig att alpin och puckelpist-klubbarna i Gävle vänder sig till dom för service, montering, pjäxor osv. Har fått både bindningar monterade och liners värmda där. Har inget att klaga på.

Tillbaka
Topp