Pjäxor, mjuka eller hårda?

Tja!
Jag har lite svårt att bestämma mig.

Om man ska göra mycket butters, vad för pjäxor är bäst? Mjuka eller hårda?

Funkar det att köra med Salomon xpro 120 i park med k2 poacher? Eller blir det för hårt mot benen?

Jag kommer även åka mycket offpist när Högzon i Åre öppnar, funkar dess pjäxor även till detta?
För att tillägga så har jag haft problem med mina dalbello panterra 100 så har fått svåra smärt mot skenbenet så tänkte pröva med lite hårdare pjäxor.

Tack på förhand!

Det beror lite på hur tung du är, och din förmåga.

Vad det gäller smärtande skenben så är det viktigaste att du köper en pjäxa i rätt storlek då det hjälper att belasta skenbenet med ett jämnt tryck. Även booster-strap är bra.

bootfitta sa:

Vad det gäller smärtande skenben så är det viktigaste att du köper en pjäxa i rätt storlek då det hjälper att belasta skenbenet med ett jämnt tryck. Även booster-strap är bra.
Booster-strap är nästan ett måste att prova om du har problem med skenbenen!

havreboll sa:
bootfitta sa:

Booster-strap är nästan ett måste att prova om du har problem med skenbenen!
Jag älskar boosterstrap och skulle aldrig använda en två-delad pjäxa utan en sådan installerad, men funktionen minskar kraftigt på en tredelad pjäxa som TS panterra.

Tillbaka
Topp