Pjäxor till tung åkare

• Trådstartare Trådstartare Dwe
  • Start datum Start datum

Dwe

Ny medlem
Pjäxor till tung åkare
Ska till att köpa egen utrustning efter att alltid har hyrt innan .Åker mest pist och är väl vanlig medel åkare .När det gäller pjäxor har jag tittat på atomic lf då jag har breda fötter och storlek 31,5 , väger in på 125 pannor och funderar på 90 eller 120 flex .Ska gå till butik men gillar att ha lite på fötterna när det ska inhandlas nåt .Tar gärna emot lite tips på skidor också.Hur vanligt är det att ens butikerna har dom storlekarna hemma.

Pjäxor till tung åkare
Är foten verkligen 31,5 cm? Det är juh...jättestort. Sannolikheten att hitta 31,5 i några olika modeller är nog inte så stor, men gå in på valfri välsorterad pjäxbutik typ alpingaraget om du bor i Sthlm eller Hbg. Du kommer inte hitta 31,5 på ngn av kedjorna. Tror inte heller att 90-flex kommer att räcka.

Pjäxor till tung åkare
Det ska ju mycket till för att 120 inte blir kalasmjukt för dig. Jag väger 75-80kg och har kört på 120-130 flex senaste åren. Visst, preferenser och åkskicklighet spelar också in, men med tanke på hur tung du är måste du nog ha över 130 i flex för att få någon respons från materialet.

Går du till en riktig butik kommer de plocka fram de pjäxor som är lämpliga, både storleksmässigt och flexmässigt!

Tillbaka
Topp