Pjäxor tips!

Galenfisk

Ny medlem
Pjäxor tips!
Hejsan!

Tänkte köpa mig ett par pjäxor i mellandagsrean. Åker skidor kanske 1-2 veckor per år max så behöver inga värstingar men vill endå ha bra pjäxor som jag kan ha i flera år framöver.

Så skulle vilja ha lite tips på vad jag ska hålla utkik efter och vad som är skräp.
Har svårt att lita på dem som säljer i butiken även fast dem antagligen är väldigt kunniga, så skulle vilja göra lite research innan :)

SÅ! Tips på bra märken, modeller, etc? Vad är minsta man bör lägga på ett par pjäxor för att få godkänd kvalitet? Pusshej!

Pjäxor tips!
Hej!

Frågan du ställer, kan tråkigt nog, liknas med följande:

"Hej! Jag ska köpa en ny duschdörr! Jag är ingen proffsduschare, jag duschar max 2 gånger i veckan så behöver inga värsting dörrar. Men jag vill ändå ha ett par som ser bra ut i mitt badrum i ett par år framöver. Vad är bra och vad är skräp? Jag har svårt att lita på personalen ute på Bauhaus även fast dom jobbar med detta och troligtvis är väldigt kunniga. Skulle vilja göra lite research innan. Har ni tips på bra märken, modeller? Vad bör jag lägga på ett par duschdörrar för att få godkänd kvalitet?"

För att låta mindre dryg:
Det är väldigt svårt att ge tips om detta utan att veta om hur du ser på din personliga hygien, hur du duschar, vad för duschmynstycke du föredrar etc. (Hur åker du skidor?)

Det är också svårt att komma med specifika tips då vi inte vet hur ditt badrum ser ut. Är det helkaklat? Konstig planlösning? Hur ser duschen ut nu? Vad tycker du är en bra dusch? Vilka features prioriterar du? Olika typer av duschdörrar passar olika typer av badrum? När det kommer till mått och annat? (Olika märken och modeller passar olika typer av fötter mer eller mindre bra.)

Jag är också misstänksam mot människor. Men om du åker till ett ställe där det känns som att de bryr sig om dig som kund. Förklarar hur ditt badrum ser ut, hur du gillar att duscha och vad du har för budget, så har personalen förmodligen inget incitament att grundlura dig. De kommer försöka hitta en duschdörr som passar ditt badrum och dina behov. Om du får en bra upplevelse finns ju chansen att du kommer tillbaka och köper ett handfat också? (Aka. Är du nöjd med dina pjäxor, kanske du köper skidor också? Eller talar om för en vän att du är nöjd med service och produkt.)

"Godkänd kvalitet" blir aningens subjektivt. Det finns en massa olika material och finishar att välja mellan när det kommer till duschdörrar. Som med det mesta annat antar jag att du får lite vad du betalar för när det kommer till pjäxor, duschdörrar! Jag menar duschdörrar! De kan kosta från 2000:- upp till 12,000:- Drar du in på Surefoot i Verpan och köper duschdörrar kostar det en slant, men å andra sidan får du ett par duschdörrar som passar dina fötter, badrum! Fan, badrum som en handske.

Vad jag vill säga är, om du utvecklar ditt resonemang ovan, finns större chans att du får svar på dina frågor. Alt. ta en chans och lita på folket i butiken.

Har du du koll på duschdörrar? Det är en jävla djungel där ute. Jag har ett normalstort badrum, duschar 80% normalt och 80% sittande. Duschar alltid jävligt aggressivt.

Senast ändrad:
Pjäxor tips!
Min fru älskar sina Dynafit TLT5 -pjäxor och vill absolut inte använda några andra. Så kanske dom är de bästa man kan hitta!

Senast ändrad:
Pjäxor tips!
Jag har en fot som är bred fram och smal i hälen, och rätt smal runt ankeln och något hög hålfot men låg vrist. Sug på den konstiga foten! Så vad har du för fot? Jag tycker passform är viktigare än flexsiffran, så det blir rätt svårt att rekommendera något över nätet. Du får testa flera av reapjäxorna och ta den som sitter bäst. Om du har en fot som är 265 mm lång är 26,5 en bra storlek att testa (samma skal som strl 26). Jag måste gå upp en storlek eller trycka ut tådelen av pjäxan eftersom min fot är rätt fyrkandig och bred längst fram. Lycka till!

Pjäxor tips!
Tipset är att ge dig ut i butikerna innan rean och prova och snacka med personalen. Det är bäst att komma till butiken utan ett urval som man vill ska vara bra. Bättre att låt passform och känsla avgöra.
När du hittat ett gäng som du tycker passar bra så håll utskick efter dem på rean. Finns de inte på rean så köp inga pjäxor!
Jag slog till på en rea bara för att det var billigt och inte för att det var rätt pjäxor för mig. Bara för att det är billigt så innebär det inte att det är en bra affär.

Tillbaka
Topp