Pjäxor....tips

Sasj

Ny medlem
Pjäxor....tips
Kommer att handla nya pjäxor denna säsong men jag har lite svårt att finna några som vcerkligen passar mig...Undrar därför om någon människa på detta forum kan tipsa om en pjäxa för en bred fot och som är rymlig över vristen...De ska vara ganska styva...Åker enbart pist.

Pjäxor....tips
jag såg idag en head world cup på stadium!! den är styv och relativt bred. den va nersänkt till halva priset. 1779kr kostar den.. men endst stora strl.

Pjäxor....tips
Helt klart en salomon x-wave 9.0. Bred pjäxa med styvhet och grymt skön! Sen är det ju jätte mycket upp till var och en...

Pjäxor....tips
jag tycker att du ska dra till en sportbutik med brett sortiment och bra personal. där ska du prova ut minst 10 modeller och sen kan man ta ställning till vilken som är bäst för just din fot.. / snaken

Pjäxor....tips
Hmmmm... nu veckar det sig i Dannes panna här.. Atomic kan jag hålla med om. De använder sig av en liten Kalle Anka läst (smal baktill och bred framtill.) Ross däremot har, enligt de själva, en betydligt smalare läst än de flesta andra tillverkare. Mäter man dem och tar även med innersulans höjd och innerskons foder så stämmer det ganska bra också..
Min rekomendation är Nordica. Börja och kika på W8 H (Hard), känns den för mjuk så går du på W10 eller W12. Blir styvare och tajtare i passformen. Vill du ha en pjäxa som sitter tajt men inte är racehård så prova även Nordica Beast. Smaskens för foten...
Är det en riktig racepjäxa du är ute efter så blir det hela mycket klurigare... Nordicas Doberman, och de flesta andra tävlingspjäxor, sitter som ett smäck men är inte värst breda. Då skulle jag istället rekomendera dig att bara köpa ett skal och sedan kompl. det med en skumsprutad innersko. Eller så låter du handlaren lästa pjäxan för en bredare passform.

Lycka till!
// Danne

Tillbaka
Topp