Pjäxor

Roof

Medlem
Pjäxor
Tjena!
Jag ska köpa nya pjäxor till vintern och undrar vilka som funkar bra? är 165cm och väger 55kg. åker 90% park och 10% pist.
Har kollat på lite olika pjäxor som tex salomon flyer, head edge 8.8 och lite andra.
Sen undrar jag vad det är för skillnad på en vanligt pjäxa och en jibb-pjäxa och vilken flex som passar bäst till mig.

Pjäxor
Det finns INGEN som kan ge dig råd via internet. Allas fötter ser olika ut. Fötter som passar i Head-pjuck är inte säkert att dom passar i Lange t.ex. Gå till en bra skidaffär och be om hjälp. Att rekommendera dig ett par pjäxor i ett forum är som att ringa till läkaren och säga "jag är sjuk" och så svarar han "ok, du har feber. gå till apoteket och köp ibumetin".

Pjäxor
frippeh sa:
prova ut den pjäxa som är skönast på din fot. det finns ingen annan lösning.
Stämmer tyvärr inte. Om det ändå vore så enkelt. Självklart ligger näst intill allt i att pjäxan sitter skönt på din fot men jag skulle vilja se en jibbers benhinnor efter en vecka i parken med ett par Atomic RT TI 150. Tror inte dom är så bra då även fast dom sitter bra runt foten (troligt vis inte, betongklump).

Alltså måste du hitta en pjäxa som har ett flex som passa din åkning. I ditt fall tex. 1080 eller gun pjäxorna.

Eller?

//Hellberg

Pjäxor
"JockeSki: Att rekommendera dig ett par pjäxor i ett forum är som att ringa till läkaren och säga "jag är sjuk" och så svarar han "ok, du har feber. gå till apoteket och köp ibumetin"."
WORD!

Pjäxor
jibbpjäxor har en mjukare flex. dom i butiken borde kunna säga vad som passar dig bäst. om inte, gå till en annan affär. gå INTE till stadium eller liknande. om du bor i sthlm är det Alpint eller Alpingaraget som gäller.

Pjäxor
jibbpjäxor har inte samma vinkel. tror en vanlig pjäxa har vinkeln 25grader. en jibbpjäxa är väl mellan 19grader och 25graders lutning? rätta mig om jag har fel

Pjäxor
JockeSki sa:
jibbpjäxor har en mjukare flex. dom i butiken borde kunna säga vad som passar dig bäst. om inte, gå till en annan affär. gå INTE till stadium eller liknande. om du bor i sthlm är det Alpint eller Alpingaraget som gäller.
okej men jag bor i gävle....

Tillbaka
Topp