Pjäxor

SebRingeby

Ny medlem
Pjäxor
Jag ska köpa nya pjäxor och det ska vara en jibbpjäxa men vet inte vilken...
Jag en en hyfsat duktig åkare som gillar park och offpist.
Pjäxan ska vara sjön att hoppa med och den får inte kosta mer än 3000kr.
Funderar på en Lange Fluid Freestyle men vet inte hur bra den är..
Skicka gärna nån bra länk till mig...

Tack på för hand....

Pjäxor
Kanske Foil?

Lånar tråden lite så jag slipper göra en ny (hoppas jag)

Jag ska köpa nya pjäxor för jag har haft stora problem med mina benhinnor både på fram och baksida. Jag har mycket långa ben :p så jag behöver en pjäxa med högt skaft som är skonsam för hinnorna.

Skon ska gynna Park och offpiståkning.

Pjäxor
Frågar du andra vilka jeans som är skönast och sen köper dom i hopp om att dom ska sitta lika bra på dig? Nä, knappast. Alla ser olika ut och det som passar vissa perfekt passar inte alls andra. Likadant är det med pjäxor. Det är OMÖJLIGT att välja en bra pjäxa utifrån åsikter på ett forum. Gå till en renodlad skidbutik som kan ta en koll på dina fötter och ge dig det bästa utifrån det.

//Jocke

Pjäxor
JockeSki sa:
Frågar du andra vilka jeans som är skönast och sen köper dom i hopp om att dom ska sitta lika bra på dig? Nä, knappast. Alla ser olika ut och det som passar vissa perfekt passar inte alls andra. Likadant är det med pjäxor. Det är OMÖJLIGT att välja en bra pjäxa utifrån åsikter på ett forum. Gå till en renodlad skidbutik som kan ta en koll på dina fötter och ge dig det bästa utifrån det.

//Jocke
stämmer aldeles utmärkt jocke! Men det skadar aldrig att få tips om olika modeller och typer av pjäxor som andra personer prövat.

Jag vet jag har en poäng där och den är skitbra. Så tipsa mig gärna.

Plus att många pjäxor känns riktigt bra i affären men det är inte för än efter 20 skiddagar minst som du vet hur den verkligen är och av denna anledning kan det vara trevligt att höra vad andra tycker. Tex, nej ta inte xxx för slutet på skaftet är tvärt och skadar smalbenet.....

Pjäxor
ellet sa:
ja undrar samma sak, hur e foilen, e den bra att jibba med?
Foilen är en mycket bra allroundpjäxa med inriktning på parken. Men det behöver inte betyda att den passar dina fötter. SPK pjäxan från salomon är ju jävligt bra om du BARA ska va i parken och ALDRIG åka någon annan stans. Så kör på foilen om den passar dina fötter.

Pjäxor
Foil är skit bra för mig i alla fall. Men som dom andra säger gå till en skidbutik och testa!

Tillbaka
Topp