pjäxstorlek?

pjäxstorlek?
helt sant, de beror mycke på märke och modell. Vissa pjäxor är smala och kan kännas trånga och vice versa! Men om man pratar längd i cm så ligger 46 runt 31cm tror jag.. mät foten med en tumstock

pjäxstorlek?
och ta bort en cm från verkligheten när du beställer så sitter dom bra sen

pjäxstorlek?
Förhoppningsvis kör du med gjuten sula, som automatiskt förkortar foten.

Då kommer du väl att kunna välja mellan 28-29,5 beroende på hur stor 46a du fyller samt vilket pjäxmärke.

pjäxstorlek?
Hel och halvstorlekar har samma skal, bara olika mycket stoppning en halvstorlek kommer alltså töja sig mindre och hålla formen bättre

pjäxstorlek?
Givetvis ska du inte ha en lika stor pjäxa som du har skor.

Flummapan sa:
Gå till en butik och be dom mäta din fot.
Det där är ett jävla tråkigt svar på ett forum, eftersom det är ett svar till nästan alla prylfrågor.

Finns oändligt många anledningar till att han frågar öppet andra personer först/ istället.
Han frågar den simpla frågan vad 46 är i pjäxor.

pjäxstorlek?
oscarius sa:
Förhoppningsvis kör du med gjuten sula, som automatiskt förkortar foten.

Då kommer du väl att kunna välja mellan 28-29,5 beroende på hur stor 46a du fyller samt vilket pjäxmärke.
Om han har ett uttrampat fotvalv ja, har man ett högt fotvalv gör sulan ingen skillnad på fotlängden. Dock är de flesta skandinaver plattfotade...

runt 46 blir nog en 29,5, eventuellt en 28,5. Lite beroende på fottyp och vilken pjukka man kikar på. Fast det vet man ju inte säkert förrän man mätt och provat...

pjäxstorlek?
Frågan är ju bakvänt ställd, pjäxor mäts efter fotlängd, inte efter vad man har för skostorlek alltså är svaret precis som Flummapan skrev: mät din fot!

samma sätt att tänka applicerat på kläder: "jag har storlek medium, hur lång är jag?"

Tillbaka
Topp