Pjäxstrul - fot mitt mellan storlekarna

Sockerfarsan

Aktiv medlem
Jag ska byta pjäxor och har grymt svårt att hitta något som sitter bra. Min fot ligger precis på gränsen mellan 27 och 28 (jag har breda fötter i strolek 10.5).

Idag har jag X-Wave 10 i 28.5 och de funkar, men är i största laget. Nu har jag testat en hel massa pjäxor med olika läster i 27.5-28.5 utan någon större framgång.

Kruxet är att mindre storlekar blir trånga över hälen (och vaderna) men passar bra över mina tår. Jag testade Quest 14 i 28.5 och hälen satt som en smäck, men den var lite väl rymlig i tådelen. I 27.5 passade hälen dåligt (den släppte och fick inte något bra grepp), men pjäxan var lagom i tådelen. Vad göra?

Tankar å tips motages tacksamt...

har samma problem, men mellan 26,5 och 27,5. köpte nya spk på udens i göteborg på lovet och tycker de e as nice men lite stora trotts att jag inte kände av de i butiken. va lite nojjig över att köpa pjäxor men de sa på udens att man kunde sätta in en sula som höjjer upp foten i pjäxan lite vilket gör att den blir lite trängre runt foten, om den skulle vara/ bli förstos. de kanske inte funkar i ditt fall men om du inte visste de kan du kanske kolla upp de. jag funderar på att göra de.... och om jag får låna tråden lite undrar jag om de är någon som har gjort något liknande och om de funkat bra och va värt de :)
ha De!

Senast ändrad:
Mina herrar åk till garaget boka tid med den bäste av dem alla, problem är till för att lösas å fötter ska må bra!

Prova Full Tilt, jag har haft samma problem med en fot som är runt 28cm. Vilket innebär att en 28 (1/2) är bra i början av säsongen, men sen när innerskon har gått ut sig rejält framåt vårkanten så börjar de bli lite stora. Körde alltid 27:or när jag rejsade men ville komma ifrån blånaglar och skridskovärk när man slutade banka käppar. Men nu har jag fått på mig ett par FT SM i 27,5 som sitter som ett smäck. Mycket kortare yttermått men väl tilltagna innermått på dom.

Däremot så ska det sägas att jag aldrig har haft några problem med passform i övrigt, pjäxor brukar sitta bra på mig direkt från kartongen. Nu har jag nyss varit och bakat innerskon så vi får se hur dom blev efter det.

@Utter: Tack för tipset, jag har alltid avfärdat FT som svampiga men efter att ha provat i princip allt annat utan att hitta hem så är det väl värt ett försök. Är det ngn skillnad mellan Konflict och SM förutom designen?

Hur är det med den "köttiga" sulan? Stämmer det att FT kan strula med en del bindningar? Kommer ihåg att jag läst om folk som haft problem med FT i FKS och Jester, men saker brukar ju alltid låta värre än de är när det skrivs på forum...

Senast ändrad:
Jag om någon har varit livrädd för FT just för att jag alltid föredragit så hårda pjäxor som möjligt, men dom här känns faktiskt bra! Jag har ju givetvis bytt till 10-tunga istället för den gröna 8:an som sitter på orginal och det ska sägas att jag inte har provat dom i större åkning än. Bara försäsong i Åre (vilket också kan kräva styva pjuck visserligen). Sen om man inte tycker att 10-tungan räcker så kan man alltid dra lite nitar i bakkappan.

Tror inte att det är någon skillnad förutom färg och lite annat kosmetiskt. Kanske nått med innerskon?
Har inte märkt av något ang bindningarna, provat både FKS och Jester. Marker vore ju dessutom konstigt iom att FT och Marker hör ihop genom K2.

Tillbaka
Topp