Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxtrassel...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mattis-J" data-source="post: 1087162" data-attributes="member: 36451"><p>Hej!</p><p>Snubblade förbi denna pjäxfråga och min tanke är att du förmodligen har väldigt bra hälgrepp på dina nya pjux jämfört med de gamla. Skalen är säkert trängre runt hälsenan än dina gamla plus att kanske innerskorna har hårdare kuddar runt hälsenan ovanför hälen. OM det är så är det rätt sannolikt att allt detta gör att du trycker till någon eller båda de stora nerverna som går på varsin sida hälsenan ner bakom och runt fotknölarna och om man trycker lite för hårt så domnar hälen. </p><p></p><p>Mitt tips är alltså att börja felsöka kring detta. Och om skalet är tajt kan man ex fräsa ut plast runt hälsenan och skapa mer utrymme och lätta på trycket mot nerverna. Det kanske räcker med att värma till linersen och särskilt pressa ihop hälgreppskuddarna. </p><p></p><p>/Mattis</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mattis-J, post: 1087162, member: 36451"] Hej! Snubblade förbi denna pjäxfråga och min tanke är att du förmodligen har väldigt bra hälgrepp på dina nya pjux jämfört med de gamla. Skalen är säkert trängre runt hälsenan än dina gamla plus att kanske innerskorna har hårdare kuddar runt hälsenan ovanför hälen. OM det är så är det rätt sannolikt att allt detta gör att du trycker till någon eller båda de stora nerverna som går på varsin sida hälsenan ner bakom och runt fotknölarna och om man trycker lite för hårt så domnar hälen. Mitt tips är alltså att börja felsöka kring detta. Och om skalet är tajt kan man ex fräsa ut plast runt hälsenan och skapa mer utrymme och lätta på trycket mot nerverna. Det kanske räcker med att värma till linersen och särskilt pressa ihop hälgreppskuddarna. /Mattis [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Pjäxtrassel...
Tillbaka
Topp