Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Plastens minne: Rossignol Alltrack 130
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mku" data-source="post: 1072853" data-attributes="member: 121486"><p><a href="https://www.freeride.se/photo/view.php?id=134908" target="_blank"><img src="https://www.freeride.se/img/photo/n/01d39540de70fe208033bb939ed50bd4.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " data-size="" style="" /></a></p><p></p><p>Jag köpte dessa pjäxor förra året och visste redan då att dem måste tryckas ut vid lilltån. Under tre följande dagar tryckes dem ut i Hemsedalen och efter det kändes det att pjäxorna blev bredare men tighta och bra. </p><p>Efter ett par månader åkte jag sen till Frankrike. Där gick det inte att åka med pjäxorna för att dem var för tighta igen på samma stället. Pjäxorna trycktes ut igen tre gånger tills dem kändes ok. </p><p>Nu i år var det likadant igen och pjäxorna trycktes ut igen tre gånger hos Kaisers i Sälen men med samma resultat: det funkar att åka när pjäxorna är nyligen tryckta men det verkar att tryckningen inte håller (har dock ingen mätfakta att fallet är så).</p><p></p><p>Har någon likadana erfarenheter? Plasten är polyethen. Hur klassas den ur utformningssynpunkt? Eller kan det vara möjligt att trots alla dessa försök har man inte nångång uppnått tillräckligt hög värme för att formningen skulle bli permanent? Vaff ska jag göra med dessa pjäxor? Funderar över att göra egna former och trycka ut på egen hand.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mku, post: 1072853, member: 121486"] [url=https://www.freeride.se/photo/view.php?id=134908][img]https://www.freeride.se/img/photo/n/01d39540de70fe208033bb939ed50bd4.jpg[/img][/url] Jag köpte dessa pjäxor förra året och visste redan då att dem måste tryckas ut vid lilltån. Under tre följande dagar tryckes dem ut i Hemsedalen och efter det kändes det att pjäxorna blev bredare men tighta och bra. Efter ett par månader åkte jag sen till Frankrike. Där gick det inte att åka med pjäxorna för att dem var för tighta igen på samma stället. Pjäxorna trycktes ut igen tre gånger tills dem kändes ok. Nu i år var det likadant igen och pjäxorna trycktes ut igen tre gånger hos Kaisers i Sälen men med samma resultat: det funkar att åka när pjäxorna är nyligen tryckta men det verkar att tryckningen inte håller (har dock ingen mätfakta att fallet är så). Har någon likadana erfarenheter? Plasten är polyethen. Hur klassas den ur utformningssynpunkt? Eller kan det vara möjligt att trots alla dessa försök har man inte nångång uppnått tillräckligt hög värme för att formningen skulle bli permanent? Vaff ska jag göra med dessa pjäxor? Funderar över att göra egna former och trycka ut på egen hand. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Plastens minne: Rossignol Alltrack 130
Tillbaka
Topp