Mku
Ny medlem
Plastens minne: Rossignol Alltrack 130

Jag köpte dessa pjäxor förra året och visste redan då att dem måste tryckas ut vid lilltån. Under tre följande dagar tryckes dem ut i Hemsedalen och efter det kändes det att pjäxorna blev bredare men tighta och bra.
Efter ett par månader åkte jag sen till Frankrike. Där gick det inte att åka med pjäxorna för att dem var för tighta igen på samma stället. Pjäxorna trycktes ut igen tre gånger tills dem kändes ok.
Nu i år var det likadant igen och pjäxorna trycktes ut igen tre gånger hos Kaisers i Sälen men med samma resultat: det funkar att åka när pjäxorna är nyligen tryckta men det verkar att tryckningen inte håller (har dock ingen mätfakta att fallet är så).
Har någon likadana erfarenheter? Plasten är polyethen. Hur klassas den ur utformningssynpunkt? Eller kan det vara möjligt att trots alla dessa försök har man inte nångång uppnått tillräckligt hög värme för att formningen skulle bli permanent? Vaff ska jag göra med dessa pjäxor? Funderar över att göra egna former och trycka ut på egen hand.