Plugga i Kanada

Falle

Ny medlem
Plugga i Kanada
HAde tänkt att dra till kanade nästa höst. Undrar om det är ngn som har några tips om bra ställen att plugga på, om man vill åka skidor samtidigt.

Plugga i Kanada
Hej hej. Jag har precis last en termin i Waterloo strax utanfor Toronto, som ju ligger i sydostra Kanada, och jag kan saga att du inte bor studera i dessa trakter om du onskar bra skidakning. Jag har inte sjalv provat men vanner till mig sager att de backar de lyckades hitta inte var imponerande. Mitt tips ar att du aker till vastkusten sa att du har nara till Rocky Mountains. De ar ju de backarna Kanada ar kant for nar det galler skidakning. Vanner till mig sager att de verkligen gillade Vancouver, sa om du gillar storre stader sa ar det nog ett bra stalle att aka till.
Lycka till
Jennie

Plugga i Kanada
Tack för tipset. Det lutar väl åt västra sidan för mig. Har du några tips på förmedlingar att söka plats på universitet genom? Söker just nu genom CIS och MYPlanet.

Plugga i Kanada
Hej igen,
jag vet faktiskt inte hur du ska ga tillvaga. Sjalv ingick jag i ett utbytesprogram mellan Lunds Universitet och Waterloo University. Men jag kan saga att om du gar till den personen pa ditt Universitet (eller vilket universitet som helst) som skoter dessa fragorna sa ska denna kunna ge dig all info du behover. Antingen sa far du all info direkt eller sa far du veta hur du ska skaffa dig den.
Se till att du kommer ivag ; ) jag rekommenderar verkligen att lasa ett tag utomlands...och skidakning i "the Rockys" ar nog helt fantastiskt!

Plugga i Kanada
Tjena, låter som vi har samma tankegång, jag sökte via mitt universitet Växjö universitet plats i BC, närmare bestämt Prince George, University of Northern British Columbia, www.unbc.ca och blev antagen 1 vecka sedan, jag kommer att vara borta i 1 år, med början ht-03. Du får gärna höra av dig, jag tänkte åka så mycket skidor som möjligt mellan studierna. Ha det/ Christian
clisi00@student.vxu.se

Plugga i Kanada
Angående förmedlingar. Är din nuvarande högskola/universitet medlem i ISEP så kan du åka med dem.....även om det var väldigt mycket pappersvändande innan jag kom iväg så har de varit bra. Jag är just nu på utbytestermin med dem i Utah, och snön ÄR torr.....

Plugga i Kanada
UBC i Vancouver ska vara bra. En kompis pluggade där och jag hälsade på. Whistler ligger på bara 2 timmars avstånd med buss. Om man pluggar på UBC får man dessutom rabatt på liftkort och UBC har en egen lodge i Whistler där man kan bo billigt. Vancouver är dessutom en riktigt trevlig stad, lite europeisk i sin atmosfär.

Tillbaka
Topp