Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Plugga och åka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FreddaJ" data-source="post: 73479" data-attributes="member: 30975"><p>Om du har självdisciplin och samtidigt vill ha den bästa skidåkningen i Sverige finns det bara en skola som gäller för dig, Mitthögskolan. Jag vet att även Luleå tekniska universitet marknadsför sig bla med hjälp av närheten till fjällen. Detta fick mig som jämtlänning att lämna Östersund inför ht 2002 för att påbörja min civilingenjörsutbildning i Luleå. Tyvärr höll inte reklamen. Narvik bjuder visserligen på branta åk men hur många gånger har man verkligen tid och ekonomi att ta sig de 50-60 milen? till Narvik för att åka? Hemavan har ungefär samma utbud som Bydalen. Riksgränsen har bra OP men lite korta åk. Med en tillgång till helikopter ändras dock detta snabbt men vilken sann student har råd med det? Plugga på Mitthögskolan istället och ha möjligheten att välja mellan orter som Åre, Vemdalen och Funäsdalen. Alpinsektionen på studentidrotten i Östersund anordnar även dem resor till bla Kittelfjäll för humana priser. </p><p></p><p>Ett plus till är att många studenter går ihop och hyr boende i Åre vilket gör det möjligt för dig att lätt komma upp över 50 skiddagar på ett år. Hittills i år har jag hunnit med 55 dagar och har ännu inte missat någon tenta.</p><p></p><p>Så jag rekommenderar dig att välja Mitthögskolan om du vill utvecklas som skidåkare och ha närhet till de bättre skidorterna som detta land har att erbjuda. Dessutom ges det möjlighet att köpa säsongskort som gäller i Åre/Vemdalen för ungefär 2700 kr....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FreddaJ, post: 73479, member: 30975"] Om du har självdisciplin och samtidigt vill ha den bästa skidåkningen i Sverige finns det bara en skola som gäller för dig, Mitthögskolan. Jag vet att även Luleå tekniska universitet marknadsför sig bla med hjälp av närheten till fjällen. Detta fick mig som jämtlänning att lämna Östersund inför ht 2002 för att påbörja min civilingenjörsutbildning i Luleå. Tyvärr höll inte reklamen. Narvik bjuder visserligen på branta åk men hur många gånger har man verkligen tid och ekonomi att ta sig de 50-60 milen? till Narvik för att åka? Hemavan har ungefär samma utbud som Bydalen. Riksgränsen har bra OP men lite korta åk. Med en tillgång till helikopter ändras dock detta snabbt men vilken sann student har råd med det? Plugga på Mitthögskolan istället och ha möjligheten att välja mellan orter som Åre, Vemdalen och Funäsdalen. Alpinsektionen på studentidrotten i Östersund anordnar även dem resor till bla Kittelfjäll för humana priser. Ett plus till är att många studenter går ihop och hyr boende i Åre vilket gör det möjligt för dig att lätt komma upp över 50 skiddagar på ett år. Hittills i år har jag hunnit med 55 dagar och har ännu inte missat någon tenta. Så jag rekommenderar dig att välja Mitthögskolan om du vill utvecklas som skidåkare och ha närhet till de bättre skidorterna som detta land har att erbjuda. Dessutom ges det möjlighet att köpa säsongskort som gäller i Åre/Vemdalen för ungefär 2700 kr.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Plugga och åka skidor?
Tillbaka
Topp