PLUM Guide gruppköp - Avslutat

vänta nu, sa du att det var leverans först i januari, kanske, eller i slutet av säsongen? vad gäller?

Inget exakt datum, men jag har skickat ut info till de som har anmält intresse och väntar på att höra från dem. När vi har 15 säkra skriver jag det och väntar 1-2 dagar till, då går det fortfarande att hoppa på.

Leverans blir det så snabbt som facewest kan skicka. Vet inte exakt hur många de har på lager men tar ca 5 dagar att få fler från fabriken. Alltså, bindningarna kommer inom 2 veckor från att du beställer. Det blir som när du beställer från vilken sida som helst, fast billigare ;-)

Inget bestämt datum, bestäm dig så snabbt du kan och meddela mig bara...

Blide sa:
Korsbandet sa:
Hasse_Lindborg sa:
I så fall kan du plocka bort mig från listan om ja inte kan sätta på stopper sen.

Men enligt svenska agenturen så var det inga problem när jag skrev till de?
Jag e tveksam...:/ Broms känns relevant för min del.
Jag har också tänkt så innan, men har tänkt om lite. Var först också emot alla former av leash lösningar. Men eftersom jag i huvudsak kör antingen väldigt lätt/lugn åkning där det inte finns några konsekvenser av att ramla eller brant där jag absolut inte vill tappa skidan när jag använder tech-bindningar så känner jag att jag vill absolut vill använda leash. Alltså behöver jag inga stoppers.
Argumentet mot leash är enligt mig att det finns risk att få skidorna på sig om man skrotar ordentligt.
Finns också folk som hävdar att det skulle kunna fungera som en form av ankare och dra ner dig i en eventuell lavin. Jag tror att efter att ha tittat på främst Dynafits leash lösning så skulle en lavin ganska snabbt slita av den, särskilt eftersom de fästes med en tunn wire-liknande lösning på pjäxan. "Kedjan" bestående av den lilla wiren, pjäxan och själva leashet är alltför svag för kraften i en lavin och utgör därför ingen fara.
De gånger jag stått på ett lite knixigt ställe och försökt klicka i ett par tech-bindningar så har jag önskat att jag hade leash på dem, även fast jag då haft stoppers ligger skidorna inte helt still.

Men men to each his own eller vad man nu säger...
Min erfarenhet är att leash gör mer skada än nytta. Så jag tycker, kör med stopper eller helt utan varken stopper eller leash.
Dynafit säljaren är inte heller så pigg på leashen och menar att det är bäst att köra helt utan.

Läste just att stoppers inte kommer vara tillgängliga förrens nästa år och kommer då inte vara kompatibel med årets modell.

Har skickat PM till alla som varit intresserade och bett om svar innan måndag (5e). Vill du vara med men inte anmält intresse går det fint att haka på fram tills dess.

Trevlig helg :)

fredalpiski sa:
SEK 5395 http://addnature.com/brand.aspx?brand_id=714&combo=

EUR 399 http://www.cham3s.com/fixations-plum-guide-plum,12419,10313299,p.html

> Tips är att plum guide går för 349€ i butik i chamonix.

I can get the same price and bring the bindings over to Sweden if someone is interested. I often travel between paris and Sweden.

Fred
Cham 3S seems to offer shipping to Sweden (39€), but unfortenately it look like they are out of stock for the moment. :-(

MckZ sa:
Cham 3S seems to offer shipping to Sweden (39€), but unfortenately it look like they are out of stock for the moment. :-(
Why pay 10% extra for shipping? As I said, I could have bought these bindings for 349€ and bring them to Sweden for free. What's in for me? Nothing except the possibility of meeting serious riders that may be willing to show me great spots. Not a bad deal....:-)

fredalpiski sa:
MckZ sa:
Why pay 10% extra for shipping? As I said, I could have bought these bindings for 349€ and bring them to Sweden for free. What's in for me? Nothing except the possibility of meeting serious riders that may be willing to show me great spots. Not a bad deal....:-)
Of course not! :-) If you go there in the nearest future an they have them in shop, i would be grateful for your help. There should be some easy way to communicate...

Tillbaka
Topp