Poiana Brasov

Tallen

Ny medlem
Poiana Brasov
Hejsan , jag ær intreserad av lite info om rumænska Poiana Brasow .Ær det någon som har varit dær?
Vill veta allt ...

Poiana Brasov
"Poiana Brasov är en av Rumäniens största skidorter och den bästa också. Det är ett system med kabinbana, och diverse andra liftar, sammanlagd fallhöjd ca 900 meter. Systemet är bra och effektivt och det är aldrig köer. Allt puder får du för dig själv och skogsåkningen är helt suverän, när det snöar vill säga. Ibland kan det vara ont om snö men när snön kommer är den OTROLIG. Orten har varit med i powdermag som ett puderparadis och det kan det vara när vädret vill. Ett plus är att allt är så billigt så att du tror att priserna är fel....5kr = 1 liter vodka 1kr = 1 öl. Och liftkort för en vecka = 300 kr. Tänk då på att Poiana Brasov är en av de lyxigaste resmålen i Rumänien.
"

Den här fanns i recensionsdelen. Så om jag ska komplettera. Jag var där ca 97 och hade en bra vecka. Det vara bara det att snön smälte bort så systemet var stängt de 2 sista dagarna jag var där. Åkningen är helt klart godkänd när det är snö, ca 1000 fallhöjd och bra backar och off-pist. En offpist som man för övrigt får för sig själv. Sliten klyscha, men åk hit så försår du innnebörden av "helt själv". Staden är väl inte ett arkitektoniskt under, men ganska mysig och det är bra uteliv och en strippklubb som pricken över i. Varning dock för en del bråkiga engelsmän.

Prisnivån kommer att få dig överraskad, sällan har jag köpt så billig mat, vodka, liftkort. Tomatsoppa a lá Rumänien med bröd i backrestaurangen kostar 3 kronor. Och den smakade otroligt bra också. Allt annat är ung. lika billigt så man behöver inte snåla.

Boendet är lika billigt så det är bara att hålla till godo, man skulle nog kunna göra en säsong på 5000 kr i denna lilla håla.

Hör av dig om du vill veta mer

>> RR <<

Tillbaka
Topp