Powder in St.Anton

Powder in St.Anton
svårt att se på rullen hur mycket snö det egentligen är, beror på att det är så jävla mulet! men samtidigt, snöat 3dje mest i världen i stanton under december månad.... ;)

Powder in St.Anton
Ursäkta, men är detta...och övr som spridits....utfallet av det som betecknas vara ett megadump? Har inte sett några bilder på "bottenlöst" som man förväntat sig....men det kanske rullar in nåt så småningom.

Powder in St.Anton
Jag hade gärna bytt kontorsstolen hemma i Sverige mot det där, men som många redan sagt; är det verkligen allt? Jag hade ju faktiskt trott att det skulle börja ramla in "plog"klipp där skidåkaren mer ser ut som en jordfräs där snön når till midjan och mest sprutar åt alla håll. Typ...

Powder in St.Anton
Ja, exakt så... Hade annars en film i minnet, som jag inte kunde hitta streamad, där TGR kör i Alaska efter en galen dump. MAn ser bara huvuden som plöjer fram i snön...

Powder in St.Anton
Jag håller med ovanstående... Är det det Dumpet som alla snackar om? Hur lyckas man få så "dålig" åkning när det kräksnöar konstant?

Jag fick betydligt fler faceshot uppe i Ramis när det var knädjupt, och det innan gårdagens dump... Hur åker dagens jibberkids egentligen?

Nee, TGR kör sin förbannade slow-mo i tid och otid, men det är ingen som är så bra på att visa upp bottenlös puderåkning. Jag är med Pillard, det är sådär det ska se ut!

Powder in St.Anton
Det är ingen som klagar på dig. Det såg nice ut. Däremot så när jag själv satt i fjällen och såg rapporterna nerifrån Alperna (utegångsförbud i Val d'Isere och evakueringar lite varstans) så gick ju skidnörden i mig igång och räknade med helt galna snödjup att åka i.

Aja, det viktiga är att alla har haft roligt och att vi fått ett rejält bottenlager i Alperna nu till jag själv ska dit snart :)

Förresten Carled: brukar det vara så här mycket snö i Ramis? Jag tycker de har nya inlägg på facebook dagligen med tokdumpar hit och tokdumpar dit. Så bra som det var i helgen trodde jag inte jag skulle få uppleva så pass långt söderut i Sverige.

Powder in St.Anton
Kanskje den her sier litt mer om hvordan det var. Ikke helt bottomless TGR-style, men var ganske nice. Men hvis den over er fra 10. så var jo det litt for seint. Var søndag, og begynnelsen av mandag (8. og 9.) som var de beste dagene.

Powder in St.Anton
Pillard, snömässigt brukar det vara minst en meter mer. Det var ju ganska tunt på sina ställen. Sedan är det jäkligt lyckosamma förhållanden atm. med ordentligt med nederbörd som kommer in, men det där är faktiskt inte det sjukaste åkningen jag har varit med om. Förr-förra året prickade vi ett halvmeterdump v.6... Om ett par W112 var perfekta nu så var ett par Lotus 120 perfekta då! När det smäller till i Ramis då är det episkt!

MrLarsen, nu snackar vi! Stavvinkel är för jäkla kul, jag har själv börjat köra med det mer och mer...

Powder in St.Anton
Okey, Gör ett nytt försök och ser vad ni tycker om den här puderdagen. Dessvärre halv kasst väder så vi sökte skydd i st antons skogar! Enyoy

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp