Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Power Insert i Salomon Shift?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitell" data-source="post: 1201117" data-attributes="member: 168293"><p>Faktum och faktum, det beror på exakt vad du menar med "funkar". Om någon gör en pjäxa med mått enligt 9523 men inte tar den genom något certifieringsprogram så kommer ju pjäxan "funka", eller hur? Sen om man är villig att själv ta ansvar för att de saker man använder fungerar ihop eller om man vill att tilverkarna genom ett certifieringsinstitut garanterar det, det är ju upp till och var och en att bedöma. </p><p></p><p>Jag själv skulle t.ex. inte ha några problem alls att köra Khion i en shiftbindning, medan många andra inte tycker det känns bra. Samtidigt skulle jag inte klicka i en shift utan att själv kolla att AFD och förspänning är korrekt justerat medan många andra gärna lämnar det ansvaret till någon uthyrare eller servicekille.</p><p></p><p>Så, det är väl inte riktigt så svart-vitt som du skriver va?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitell, post: 1201117, member: 168293"] Faktum och faktum, det beror på exakt vad du menar med "funkar". Om någon gör en pjäxa med mått enligt 9523 men inte tar den genom något certifieringsprogram så kommer ju pjäxan "funka", eller hur? Sen om man är villig att själv ta ansvar för att de saker man använder fungerar ihop eller om man vill att tilverkarna genom ett certifieringsinstitut garanterar det, det är ju upp till och var och en att bedöma. Jag själv skulle t.ex. inte ha några problem alls att köra Khion i en shiftbindning, medan många andra inte tycker det känns bra. Samtidigt skulle jag inte klicka i en shift utan att själv kolla att AFD och förspänning är korrekt justerat medan många andra gärna lämnar det ansvaret till någon uthyrare eller servicekille. Så, det är väl inte riktigt så svart-vitt som du skriver va? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Power Insert i Salomon Shift?
Tillbaka
Topp