PRAO:a med något inom snowboard?

• Trådstartare Trådstartare i-s-s
  • Start datum Start datum
I

i-s-s

Guest
I början på den kommande vår terminen ska jag göra min första prao...

Jag kanske inte är det värsta snowboard-freaket men jag skulle helst vilja göra min prao inom något som har med snowboard att göra. Här är några av mina misslyckade (?) ideer på "PRAO ställen":

1.Först var jag inne på att ta kontakt med någon som har som ett företag där man motivlackar brädor, men dom flesta verkar ju göra det själva..

2.Sen har jag funderat på att hjälpa till vid någon uthyrning i någon skidanläggning, men eftersom det är rätt långt till den närmaste så är det kanske inte så aktuellt när det gäller min första prao nu i 8:an.

3.Något som kanske skulle funka är att prao:a på någon board-butik, typ Hollywood eller liknande. Men grejen med det är att det är ganska långt till den närmaste "riktiga" butik där det mest säljs boardwear och snowboards/skateboards/surfboards..

NÅGON SOM HAR NÅGON ANNAN IDEÈ OM VAR MAN KAN PRAO:A MED NÅGOT SOM HAR MED SNOWBOARD ATT GÖRA?
ELLER HAR GJORT LIKNANDE PRAO?
ELLER ALLRA HELST KAN ERBJUDA EN PRAO-PLATS? ehehe..

Det verkar ju som att det varken finns skidanläggning eller butiker med snowboards i närheten där du bor som du skriver, så jag tror att om du vill Prao:a någonstans så får du pallra dig iväg en bit bort... Men det är bara att leta, ta kontakt, vänta på svar, leta, ta kontakt, vänta på svar osv. Så får vi göra och vi ska Prao:a till våren vi med. Men jag vill göra något med skidor... xD

Jag har ju ingen problem, det tar 30 minuter för mig att åka till min PRAO plats och vi får busskort om det är längre än en viss kilometer sträcka...
Jag tänkte PRAOA nånstans i Kungsberg när vår PRAO kommer igen ;)

res iväg och gör din praktik!

jag och en kompis gjorde våra praktiker i kittelfjäll och i kåbdalis, inga problem alls.
skolan betalade resan dit och hem, sen väl på plats så fick boende mat och tak över huvudet av anläggningen. sen hade vi turen att vara där mellan sport och påsklovet så det var inte så mycket arbete utan många timmar i backarna, sen när vi väl jobbade så fick vi prova på lite av varje gällade hålla rörelsen vid, riktigt kul vill jag lova.

men släng iväg ett mail till et gäng skidorter och fråga du/ni är välkommna. de brukar vara så att tanken är att ni ska betala lite för boende och sådant men vi ahde turena tt slippa bägge gångerna så du kan ju hoppas på detsamma.

lycka till med praktiken!

men du bor ju i märsta - ca en halvtimme med pendeln och du är i sthlm. pröva att gå eller gå runt till olika snowboard- och skate shops inne i stan t ex oneoff, active mfl och fråga om du får praoa där.

sköter du dej bra så kanske du kan få extrajobb/sommarjobb där när du blir lite äldre... bättre än att vända hamburgare iaf.

Senast ändrad:
diggar ditt förslag, perhv ! de vore ju grymmt... jag kör på att försöka iaf!

Jag skulle praoat i en snowboardbutik. Jag praoade i en skidbutik i 9an och det var galet roligt, man lärde känna personalen o de va sjukt skojj:D ditt andra alternativ är möjligt!

Jag bor i Göteborg och min kompis praoade i åre (han bor oxå i gbg). han och en kompis tog nattåget upp. Dom var 4 dagar i åre och 3 dagar i duved. Dom fick typ stå i liften i 50 minuter och hjälpa folk med ankarliften, sen fick dom åka på "pistpatrull" då kan man åka vart man vill, syftet är att du skall kolla så att alla pister ser OK ut och att ingen ligger där skadad utan hjälp. Sen fick dom typ måla linjerna på kickarna och sånt, resten av dagen var dom lediga. Hur soft som helst.
Killen i fråga heter oscar och jag tror han tog kontakt med www.skistar.se
om du vill ha mer information så kan du kontakta min gästbok

Tillbaka
Topp