Prao!

Akksel

Medlem
Prao!
Hej alla skidåkare!

Jag bor i stckholm och ska börja söka prao plats nu. Jag vill ha nått som har med skidor och göra.

så ge mig gärna lite tips om vart man kan söka!

tack på förhand

Prao!
Alpingaraget... ? När börjar praoen, tänkte att om den börjar lite senare så kan du ju söka prao som pistvakt osv. Fast säsongen börjar nog ganska sent i Stockholm..

Prao!
Jag och två kompisar praoade uppe i Åres liftsystem när vi gick i nian, det är nåt jag tipsar alla skidälskande praoar. Vi bara ringde till skistar och fick tillslut tala med en person som hette Annika Wignäs.

Prao!
skidskolelärare.. de gjorde jag i 2 veckor, fettkul! lärde mej massa om hur man ska åka mm. + att lära småknattar åka skis. ett till plus är att man får massa kontakter. jag ska gå en intro kurs ett år tidigare än dom i min ålder, en början på en lärarkariär.

/jacob

Prao!
Praoa i Sälen, Åre, vilken anläggning som helst... Praoa i Skiduthyrningen eller skidshoppen.
Sj så ska till Sälen och prao snart...! Men de beror ju iof på vilka veckor ni har..

Prao!
känner några som praoat i flottsbro, men dom fick dra runt slangar till snökanonerna över hela backen. annars är det väl alpingaraget....

Prao!
vilka minnen, prao veckor, det var tider det. På prao ska man slita röven av sig i en verkstad, i gruvan, i fabriken så man uppskattar skolan mer.
friheten kommer senare i livet :)

Prao!
Om man ska prao i t.ex åre, sälen, ramundberget eller liknande får man boende gratis då? Jag har prao v 4-5 tror jag och då är det ju högsäsong. Annars kan man ju altid kolla med alpint.

Prao!
Killarna på Alpingaraget gillar inte snackare som kommer in och smörar. Ska du få en plats där är det en mer rakt-på-sak-taktik som gäller. Gå in i affären och ställ dig mitt framför disken på nedre plan och säg, på gränsen till skrik, med hög, tydlig och solid stämma: ÖÖÖH, PRAO!

Det funkar alltid. Lycka till.

Prao!
Hej, 5 år senare så är det nu en liten pojk i åttonde klass som ska praoa vecka 6 och 7 och funderar på att praoa i Åre, Hemsedal, Trysil eller någon av de bättre orterna i sverige eller norge, alperna hade ju iofs inte vart fel men de kanske är svårt och sen vet jag inte om jag skulle få göra det för mina päron.
Alltså har ni några tips vilken ort och om man ska praoa som assistent till skidlärare, liftvärd, uthyrning, skidshop eller något annat roligt jobb :)
Sen undrar jag också hur det är med boende, om den man praoar hos fixar boende och om man kanske får någon rabatt, eller om man får hyra boende som på vanliga skidsemestrar, men är åldern något problem då...
ni som läser det här inlägget kanske tom jobbar på ngn ort och ett jobb där jag skulle kunna ha min prao :)
Tacksam för svar och tips, allt!

Senast ändrad:
Prao!
Någon som vill ta emot en andra ring gymnasieelev? Som vill praktisera medialt inom skidor. Eller har någon tips? frågade tv åre men den kvoten var fylld

Prao!
Skidskole prao är sämst, du får inte shredda park ett piss typ och bara vara omringad av en massa danska snorungar. jag tyckte de va fett lame iallafall

Tillbaka
Topp