Praxis skis pre-order

emil-d

Medlem
Praxis skis pre-order
Håller på och surfar runt på nätet och kikar efter skidor till nästa säsong och fann att Praxis (Amerikansk oberoende tillverkare, baserad i CA tror jag) säljer nästa säsongs skidor fram till den 8 juni för en aningen billigare peng. 550-600 usd plus 120 i frakt till europa som jag förstod det. Så det brinner förstås något oerhört i knutarna om intresset finns, men jag tänkte iaf kolla om det är någon här på forumet som har någon erfarenhet av märket.

Det är då mestadels puderlagg som de tillverkar med en skida med 136 i midjan, rocker och reverse sidecut som värstingmodell. De verkar som de vurmar för märket på tgr, men det vore kul att höra om det råkar vara nån här som testat nån modell eller kanske tom köpt ett par från hemsidan.

I alla fall, PraxisSkis.com för den som skulle vara intresserad.

Praxis skis pre-order
4000kr till 4300kr blir det, är väl rätt okey men mest troligt får man ju pröjsa moms på det där och då går det upp till kring 5200. För ett par jibbskidor är det väl kanske inget höjdarpris, men har dom bra off-pistskidor så kan det ju vara bra!

Men är dom bra, någon som testat? Snygga var dom iallafall...

Praxis skis pre-order
Åkte mycket i vintras med en amerikan som har dom.. alltså inte åkt på dom personligen men han var mycket nöjd iaf! Så du kan ju alltid kontakta användaren Schnappi på TGR och höra vad han säger. Hälsa från mig då bara..

Praxis skis pre-order
Körde nästan uteslutande på ett par 195cm Praxis powderboards förra säsongen. Är otroligt nöjd med skidan och har beställt ett par till på deras pre-order i år. Om man söker ett par reverse camber/reverse sidecut skidor med bra kvalite blir man inte besviken.

Praxis skis pre-order
Ja, det verkar ju vara bra skit som sagt, Nu sitter jag dock här i valet och kvalet i sommarhettan och funderar över om det blir ett par praxis för mig och om det i så fall blir 195 powder boards eller powder rx med recurve. Vågar man gå för ett par reverse/reverse för att komplettera mina gotamas?

Praxis skis pre-order
Om du ändå har ett par allroundskidor som Gotama ändå är så finns det väl ingen anledning till att inte gå på det bästa i puderväg!?

Praxis skis pre-order
Faan... sitter här jag med och funderar på att lägga in en order på ett par 195or.

Men det svider ju lite. Blir nog rätt dyrt i slutändan med frakt, skatt och tull...

Och emil, klart som fan du ska ha de fetaste när du redan har en bra allroundskida med betoning på mjukare snö.

Praxis skis pre-order
Ni kanske kan få dem att skriva reparation/gåva/varuprov eller skriva ner värdet på skizen så att momsen inte blir så dyr?

Praxis skis pre-order
Nu blev det inga praxis för min del den här svängen ändå.. fegade ur i sista sekund. Ångrar det lite grann, men det är långt till vintern och eftersom jag förmodligen åker över pölen i vinter kanske man kan smälla till på ett par praxis på plats så att säga. Det är en hel vetenskap det här med att välja skidor. Tycker fortfarande att RX'en verkar jävligt intressant, vore inte fel med både dom och ett par 195'or.. men man kanske inte kan få allt.

FF: vad hade du tänkt att montera på dina 195'or och hur ser ditt övriga quiver ut?

Praxis skis pre-order
FF sa:
Ett par 195or blev det =)

Ska bli gött att surfa på nästa vinter.
Gött! Om du inte kört reverse/reverse tidigare är det nu dags att lära sig McConkeys "Mind floss" utantill så att du kan njuta av skidans egenskaper right from the start. Är lite omställning att gå från sidecut till reverse ;-)

Tillbaka
Topp