Pressa skal Solomon Mtn Lab?

Hej,

Tänkte höra om någon här vet hur lätta skalen på Solomon Mtn Labs är att pressa. Jag har knölar mellan strax ovanför hålfoten på varje fot (benpåväxt på tallus-benet) som gör att jag behövt pressa ut en liten "skål" ca 1 cm där på alla pjäxor jag haft. Är lite fundersam på hur detta går med Mtn Labs eftersom de tydligen har någon slags kolfiber-armering. Skulle också vara intresserad av att vidga tåboxen något på dem.

Någon här som har ett par och som get skalet en punch?

Ha en fin vinter!
Kristian

Skulle tro att det blir svårt att trycka hålfoten så pass mycket(det får någon som kan skons interna struktur bättre än mig svara mer på) men när det kommer till tåboxen så har jag själv tryckt min ca 3-4mm utan några som helst problem. Generellt har jag upplevt skon som ganska medgörlig för modifieringar.

Tack, låter ju lovande. (Det är inte hålfoten i sig, utan jag har en benknöl en bit ovanför hålfoten som gör att jag behöver pressa ut en bula i skalet för att få plats med den...)

Har fått mina tryckta för knölar på utsidan av foten, enligt pjäxmannen var det inga bekymmer att trycka dem, utom just vid förstärkningarna för spännet.

Går du till en rimligt kunnig pjäxknycklare (läs: bootfitter) så ska det inte vara några problem att få dina behov tillgodosedda. Äger själv ett par, hittills otryckta, Mtn lab av första utgåvan och har tryckt X antal Lab/Explore åt diverse kunder som behövde lite mer utrymme på specifika ställen. Inga problem så länge den som ska trycka pjäxan har lite erfarenhet av hur Grilamid beter sig :)

Tillbaka
Topp