Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

JL76 sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=62197

priset är fel men det bästa är beskrivningen:
"En puderskida..." "...grym skida om man gillar jävligt snabba farter på hårt underlag..." 170 cm lång 77mm midja och DIN 11 bindning?
haha, jag lol:ade till och med!

Dude, de är långt ifrån sönderkörda, det är bara jag som är jäkligt ärlig och visar precis alla små defekter! Att topsheeten ser sjukt repig ut på bilderna beror på att det är ett blankt topsheet som reflekterar ljuset riktigt "dåligt"...

Carled sa:
Dude, de är långt ifrån sönderkörda, det är bara jag som är jäkligt ärlig och visar precis alla små defekter! Att topsheeten ser sjukt repig ut på bilderna beror på att det är ett blankt topsheet som reflekterar ljuset riktigt "dåligt"...
fast de går att köpa på udéns i göteborg för 3500 nya INKL bindning, så...

s0cker sa:
Carled sa:
Dude, de är långt ifrån sönderkörda, det är bara jag som är jäkligt ärlig och visar precis alla små defekter! Att topsheeten ser sjukt repig ut på bilderna beror på att det är ett blankt topsheet som reflekterar ljuset riktigt \"dåligt\"...
fast de går att köpa på udéns i göteborg för 3500 nya INKL bindning, så...
haha*ägd*

Hur f-n har du lyckats slita ned dem så pass mycket på enbart "fyra heldagar och tio kvällar"?! För det är väl inte så att du ljuger i annonsen...

Riktiga män åker puckel, något som sliter ganska bra på topsheet och sidewalls om man håller tekniken... Sen lyckades jag dra på en liten rullsten när det var dåligt med snö, därav de små skavankerna i belaget.

Lyckligtvis bor jag inte i Göteborg, så jag har ingen aning vad Udéns har för priser, de har inga på nätet iaf. Vilken bindning följer med för 3500? Och vilken längd har de, allt som ofta är det skitkorta längder som finns kvar... 181 och 176 är svåra att få tag på. Men absolut, jag kan verkligen tänka mig att anpassa priset om någon spekulant visar jämförelsepriser...

Okej, att dom är sönderkörda var kanske en överdrift, men kom igen, folk sitter i denna tråden och klagar på att ett par Kung Fujas 09/10 med griffon för 2900 är för dyrt, så du kanske borde sänka priset lite om du vill bli av med dom ;)

Lee-nus sa:
Nojlas sa:
PNyberg sa:
Fast man får ju 3 skidor (1,5 par skidor) :)
Ja en extra skida är ju jättebra! Till exempel kan det vara bra att ha om... hmm...
Nää, det är förresten inte bra till något alls.
vadå, den är ju praktiskt taget fet nog att göra en monoski av! eller en sån där skawl, eller hur fan det nu stavas.
det är ju en perfekt experimentskida!
eller så har man den andra ifall någon av skidorna blir skadade eller går av efter en puder repa?
vissa tänker inte så långt kanske

buzzlightyear sa:
Lee-nus sa:
Nojlas sa:
Ja en extra skida är ju jättebra! Till exempel kan det vara bra att ha om... hmm...
Nää, det är förresten inte bra till något alls.
vadå, den är ju praktiskt taget fet nog att göra en monoski av! eller en sån där skawl, eller hur fan det nu stavas.
det är ju en perfekt experimentskida!
eller så har man den andra ifall någon av skidorna blir skadade eller går av efter en puder repa?
vissa tänker inte så långt kanske
nej... jag tänker ca dit näsan räcker så tack för upplysningen! Sjukt smart att ha med sin en extra skida...speciellt när det kommer till volkl. Inte den bästa av kvaliteter där. 1000 svenska bummare kan inte ta fel ;)

PNyberg sa:
speciellt när det kommer till volkl. Inte den bästa av kvaliteter där. 1000 svenska bummare kan inte ta fel ;)
Den gillar jag skarpt! :D
vet ju hur det gick med mina Katana så...

Nu är det ju så att det var ett par år sedan deras kvalle var dålig. I vintras var det inte en reklamation på Völkl hos oss..

PNyberg sa:
nej... jag tänker ca dit näsan räcker så tack för upplysningen! Sjukt smart att ha med sin en extra skida...speciellt när det kommer till volkl. Inte den bästa av kvaliteter där. 1000 svenska bummare kan inte ta fel ;)
Skulle ALLA köra 4frnt vore saken biff va ;).

Lima-ko sa:
PNyberg sa:
Skulle ALLA köra 4frnt vore saken biff va ;).
YEEPPP :P

Hasse_Lindborg sa:
Nu är det ju så att det var ett par år sedan deras kvalle var dålig. I vintras var det inte en reklamation på Völkl hos oss..
hmm...jag tycker inte att 2009 var så länge sedan....Volkl Chopsticks har jag sett mer än ett par delaminera kraftigt och då INTE pga att killen hade landat på ngn sten eller så. För att inte tala om första generation Kuro och 2 första generationerna Katana....

Oki.. Men som sagt vi hade inte en reklamation förra året. Tror Schweiz hade typ 4 hela förra året på fatskis... Var därför jag trodde de hade ordnat det....

Hasse_Lindborg sa:
Oki.. Men som sagt vi hade inte en reklamation förra året. Tror Schweiz hade typ 4 hela förra året på fatskis... Var därför jag trodde de hade ordnat det....
Ok. Det låter ju riktigt bra det då. Men som sagt så finns det ju måndags-ex...och det verkar som att volkl jobbar mkt på måndagar..

PNyberg sa:
Hasse_Lindborg sa:
Ok. Det låter ju riktigt bra det då. Men som sagt så finns det ju måndags-ex...och det verkar som att volkl jobbar mkt på måndagar..
Haha, gjorde min dag!

Vad ar rimligt att forvanta sig for ett par Armada ARG -10 med en salomon 12 bindning(eller gamla hederliga 997 equipe) som endast ar anvanda ett fatal dagar tack vara den bedrovliga kanadensiska vintern. Inga betydande skador mer an normalt slitage, kanske 8 akdagar.

Skiersdown sa:
Kanske blir att montera pa dukes pa ARG da, kan ju bli spannande!
Dukes på ARG? Hur tror du det funkar att gå på kant med dem i brant terräng? Eller bara att gå på lite hårt underlag, är nog inte så kul med skrovformen tror jag.

Nja, jag hade hellre satsat på en lite fläskigare alpinbindning och satt dukes på nått lite mer turvänligt. (Därmed inte sagt att det inte kan vara breda puderskidor, men kanske inte just en reverse-reverseskida)

/Simon

Blidee sa:
Skiersdown sa:
Kanske blir att montera pa dukes pa ARG da, kan ju bli spannande!
Dukes på ARG? Hur tror du det funkar att gå på kant med dem i brant terräng? Eller bara att gå på lite hårt underlag, är nog inte så kul med skrovformen tror jag.

Nja, jag hade hellre satsat på en lite fläskigare alpinbindning och satt dukes på nått lite mer turvänligt. (Därmed inte sagt att det inte kan vara breda puderskidor, men kanske inte just en reverse-reverseskida)

/Simon
Nu är det ju så att ARG är ju inte en riktigt revers-revers skida då den har skärning. Finns väl minst en på detta forumet som har turbindning på Lotus 138 och jag vet att på TGR så är den hyllad som turskida av vissa.

Så det funkar säkert. Kanske inte den roligaste skidan att gå på skrå i stenhård terräng med. Men vem fan vill göra det överhuvudtaget?

Tillbaka
Topp