Skulle kunna citera halva tråden (och sen, tydligen, skamset sälla mig till de nyreggade/reggade sen tidigare men aldrig inne).
Har av uppenbara skäl inte orkat läsa igenom allt, men viss problematik ligger väl också i att säljare inte alltid vet hur mycket man kan/ska/får/borde ta.
Precis som en köpare är rädd att bli lurad, så vill man lika lite om säljare "råka" sälja alldeles för billigt (även om målet här, i alla fall i ett av lägren, är att hooka up folk man känner).
Funderade på att kränga lite utrustning i och med viss upprustning av min utrustning föregående säsong. Fick panik och valde att hamstra hemma för sämre tider (om nått nytt gick sönder) istället. Synd på så fina saker!
Nu kommer väl tipsen flöda in på vilka sidor man ska kolla, och nypris, och hur mkt använt det är... men har inte köparen samma ansvar för sin ekonomiska bit, som säljaren (dvs googla, googla, googla - tydligen väldigt uppskattat).
Sen tycker inte jag att den sentimentala biten/egenvärdet hos produkten ska försummas - om jag har ett par ok parklagg och några tusenlappar på banken så kan det ju vara värt att sälja, om jag lyckad få ut tillräckligt för att köpa nya - annars ointressant... Och om jag har ett par skidor som hängt med några år så spikar jag hellre upp dem på väggen är förnedrar dem med ett skambud på någon hundralapp..
Har sömnproblem så när det löst sig kanske jag försvinner igen - men tack för sällskapet!