Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Ah, om det är den personen jag tänker på i sådana fall så är det ju klart prisvärt, ifall det ingår modifieringar...

Mycket gulligt. Säsongens prylar från conrad (broad peak + speed turn + hudar + one mf) i valfria storlekar går på i runda slängar tusingen mer ink frakt. Inte mycket pengar att spara där.

Tyckte bara att allt var för dyrt ;) Nä jag ändrade mig, högg som en haj på Trooperhjälmen men ångrade mig efter jag hade scrollat lite :)

Jag som har annonsen med hjälmen. Tycker inte 1900 är orimligt. Snarare ett bra pris. En helt ny hjälm där du får bestämma storlek och färg, från Nästa års kollektion.

Rätta mig om jag har fel.

Senast ändrad:
Nä jag ändrade mig, högg som en haj på Trooperhjälmen men ångrade mig efter jag hade scrollat lite smile
Frågor på det ;)

Gubbjävel som pga orsaker har lagt av och ska sälja grejer funderar på pris. För att slippa bli hånad på nätet med typ "kolla gubbjäveln vilka priser!"
Så ett par gubbskidor, bra på sin tid. Vad kan man få för dom? Lite åkta. Bra skick inga repor varken över eller under. 170 långa.
Ja. Völkl alltså. Ac 50.

Min spontana tanke för din egen del skulle nog vara att köra blocket med den typen av skidor. Jag betalade själv 700 för en betydligt äldre "ski-cross"-skida till pappa i våras. Lite mer stylish och moderna skidor som AC50 kan du säkert kränga för en 1500-2000 där. Jag misstänker att du får hälften här (utan att ha nån egentlig empiri för priset här)

Pillard sa:
Min spontana tanke för din egen del skulle nog vara att köra blocket med den typen av skidor. Jag betalade själv 700 för en betydligt äldre "ski-cross"-skida till pappa i våras. Lite mer stylish och moderna skidor som AC50 kan du säkert kränga för en 1500-2000 där. Jag misstänker att du får hälften här (utan att ha nån egentlig empiri för priset här)
Om man säljer till en kompis som inte vet nåt, och som är för lat för att kolla blocket, då är inte 2-2500 nåt man behöver ligga sömnlös på nätterna av då? Med dåligt samvete för att man luras alltså.

Om de är i bra skick skulle jag nog inte ha det iaf. Sen beror det ju på vad personen behöver förstås. Brukar ju gå att hitta simpla modeller för 2-2500 på XXL osv nya. Men är man tung och vill ha lite stadigare grejer så får man nog betala en del mer för nytt. Men 2000 skulle jag nog själv tänka som gräns (till en kompis) men det är en ytterst spontan gissning.

Pillard sa:
Om de är i bra skick skulle jag nog inte ha det iaf. Sen beror det ju på vad personen behöver förstås. Brukar ju gå att hitta simpla modeller för 2-2500 på XXL osv nya. Men är man tung och vill ha lite stadigare grejer så får man nog betala en del mer för nytt. Men 2000 skulle jag nog själv tänka som gräns (till en kompis) men det är en ytterst spontan gissning.
Ok. Jag säger 2500, och jämför med ett nytt paket för samma pris. Som knappast passar hans 119 kg.
Jag menar vi är ju inte bff, utan mer gamla fd jobbarkompisar som skriver till varandra på fejjan ibland. Typ. Så det finns ingen anledning att ge bort dom utan att testa blocket först.
Tack för hjälpen!

Nu börjar det! :D:D:D

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=119173

För det första, på spaden är det, mig veterligen, INTE bladet, utan endast skaftet, som är härdat till grad T6. För det andra, samma paket från tyskland går för 340 euro (355 ink frakt), eller i dagsläget runt 3150 svenska riksdaler (3300 ink frakt). Jävlar i havet alltså, euron står ju inte ens sådär ohyggligt lågt längre.

Senast jag kollade får man dessutom, för samma pris, lavinpaket från åre lavincenter med mammut element, voile tourlight och "superspaden (tm) (c)" som är tamigtusan den mest underbara spaden jag använt.

För att slippa hamna här tänkte jag bara kicka och se vad folk tycker är rimligt för ett par Dynastar Sultan 184 långa 85 midja. Värda 1k? Gamla men i fint skick...

Förklaringen finns ju redan i annonsen "köpte allt på Alpingaraget"... Det är en liten sjuka det där. Jag har definitivt inget emot att handla på Alpingaraget eller andra butiker, gör det själv med jämna mellanrum för att jag vill ha servicen. Men att tro att andrahandsköparen vill betala extra för att du fick service är ju aningens ogenomtänkt...

Vad anser ni jag ska ta för pris för mina Sir francis bacon 184 12/13 modell med jester från samma år.
Lätt använda cirka 10dagar. 9/10 i skick endast märke på topsheet.

Det finns ju en "klipp" tråd ... men jag hittar den inte. Så istället tipsar jag om några grymma pistlagg till kanonpris. Behöver du komplettera dina fetingar med något att skära pisten med, ta en titt. Vore det så att jag inte redan har ett par Völkl Code Speedwall och ett par RTM 84 så hade säsongen första par varit beställda. http://www.sport-conrad.com/Voelkl/1378

/MM

Pillard sa:
Vore intressant att följa och se vad slutpriset faktiskt blir....

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=120583
Rent generellt måste det vara svårt att försöka sälja "kompletta" paket, inte nog med att priset är på tok för högt, det kan ju bara säljas till folk med rätt fötter...

Ibland hade det varit skoj att kunna se historik på annonser, vissa saker är jag övertygad om att man sett väldigt många gånger med lätt sänkt pris för varje gång...

Tillbaka
Topp