Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Fan vilka jävla överpriser alla ska ta då. Jag letar efter både ett par tvetoppar och ett par lite fetare att ha i pist och offpist men det är tyvärr inte ofta det kommer upp nåt vettigt...

Kalasragnar: Det går ju ofta att komma överens om något annat pris än vad som står skrivet i annonsen, om annonsen legat uppe väldigt länge är nog chansen stor att säljaren inte haft speciellt många intressenter.

Senast ändrad:
Jag skulle vilja veta vad en jiberish tröja kostar ny för man ser ju sjukt dyra begagnade sådana!

Rudolfsson sa:
JL76 sa:
Om det nu stämmer att de är helt ny, aldrig använda o.s.v är ju priset ok. Priset är ju sänkt med 30%.
Ja om nypriset i verkligheten var 2995, men ingen vettig människa betalar 2995 för dem, det låg ett nytt par ute för 1500 förra veckan, DET var rimligt. Du får tänka på att du handlar av en privat person inte ett företag, dvs du har inte alls samma konsumentskydd.

JL76 sa:
Rudolfsson sa:
JL76 sa:
Om det nu stämmer att de är helt ny, aldrig använda o.s.v är ju priset ok. Priset är ju sänkt med 30%.
Ja om nypriset i verkligheten var 2995, men ingen vettig människa betalar 2995 för dem, det låg ett nytt par ute för 1500 förra veckan, DET var rimligt. Du får tänka på att du handlar av en privat person inte ett företag, dvs du har inte alls samma konsumentskydd.
Det här är ju just hela problemet med tokiga priser. Massa folk springer och köper grejer på alpingaraget och betalar dyrt som fasen för dem och sen vill de sälja begagnat med ett visst procentuellt pristapp. Problemet som de missat är att samma produkt nu går att köpa ny hos nån annan ännu billigare. Just det faktum att folk inte kollar upp vad deras produkt går att köpa ny för idag är sjukt irriterande. Så oavsett om han gett 3000 eller inte så är ju nuvarande nypris det som ska användas, så om JL76 nu sett dem nya för 1500 är det ju det som är aktuellt nypris. MEn sen är det klart, om det visar sig att nån verkligen vill ha just den modellen och den inte finns att få tag i nån annanstans, då är den ju värd vad säljaren vill ha. Men jag har svårt att se att någon skulle kunna få sånt ha-begär för en bindning.

Pillard sa:
Men sen är det klart, om det visar sig att nån verkligen vill ha just den modellen och den inte finns att få tag i nån annanstans, då är den ju värd vad säljaren vill ha. Men jag har svårt att se att någon skulle kunna få sånt ha-begär för en bindning.
förutom gamla rossi/look fks pivotbindningar innan de började nytillverkas ;)
(sorry för offtopic.)

Lee-nus sa:
JL76 sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63748
de kostar 349€ hos tysken, lätt val, inte så att jag missgynnar svensk butik heller...
shit, är de så billiga där?? suck...
Jo men de är förra årets modell, du vet hur det är , annan grafik men samma skida men ändå mkt mkt billigare. Jag har inte haft större problem att få 40-50 % rabatt på fjolårsprylar i markbutik i Sverige eller alper.

Faktiskt inte sååå mycket billigare eftersom årets modell kostar 439 Euro om man tar en plastig Markerbindning på köpet ...

Rådfrågar lite.
Tycker ni att det verkar som en schysst deal att byta mina splice (vita) med black iridium lins mot ett par crowbars (svarta) med en yellow high intens lins och en black iridum lins ?

larssaa sa:
Rådfrågar lite.
Tycker ni att det verkar som en schysst deal att byta mina splice (vita) med black iridium lins mot ett par crowbars (svarta) med en yellow high intens lins och en black iridum lins ?
beror på skicket på de bägge modellerna, men är de likvärdiga är det klart det är en bra deal. prismässigt ligger ju din splice bara 200 över hans crowbar, och du får med en lins värd 7-800.

JL76 sa:
Rudolfsson sa:
JL76 sa:
Jag kollade aldrig upp var nypriset var utan utgick krasst från att nypriset låg på 3000 sek.

Men jag hävdar fortfarande, att om nypriset skulle varit 3000 sek (rent hypotetiskt är inte ens tysken billigare) så är ett 30% prisfall helt ok. Konsumentskydd? Möjligt att du får orginalkvittot, annars brukar det inte vara några problem att gå direkt till källan om varan krånglar, i det här fallet HEAD. Det enda som är intressant för dig som konsument är hur mycket mindre du får betala för exakt samma produkt som om du hade köpt den i butik. Med andra ord, min teori här rör endast helt nya produkter.

Heddious sa:
Pillard sa:
Men sen är det klart, om det visar sig att nån verkligen vill ha just den modellen och den inte finns att få tag i nån annanstans, då är den ju värd vad säljaren vill ha. Men jag har svårt att se att någon skulle kunna få sånt ha-begär för en bindning.
(sorry för offtopic.)
Hrmmm, vad skulle massan kunna ge för ett par Ross FKS Pro 150 med den gamla tån sprillans nya i kartong?

Lima-ko sa:
Heddious sa:
Pillard sa:
(sorry för offtopic.)
Hrmmm, vad skulle massan kunna ge för ett par Ross FKS Pro 150 med den gamla tån sprillans nya i kartong?
<offtopic>Jag har ingen aning, minns bara för något år sedan när folk (kanske främst på TGR) blev alldeles till sig över typ tio år gamla FKS i gott skick. Och de där Dynastarskidorna som var uppe här för ett tag sedan med P18-bindning hade ju ett okej pris enligt den här tråden, just pga bindningen.

(Har f.ö. ingen koll på vad ett par FKS kostar nya, vet bara att flertalet verkar älska dom. Det är säkert på goda grunder, men eftersom jag har mina bindningar på 5-6 kan jag inte uttala mig.)

:)

Mer metall och kvalitet åt folket!
</offtopic>

Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63773

Känns dyrt va? 2 år gammal modell, vet inte om det ingår bindning men det var en "budgetskida" redan från början så...
Utan bindning? Insane om du frågar mig...Med bindning, beror väl på men kan va fare.

Blidee sa:
Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63773

Känns dyrt va? 2 år gammal modell, vet inte om det ingår bindning men det var en "budgetskida" redan från början så...
Utan bindning? Insane om du frågar mig...Med bindning, beror väl på men kan va fare.
Överpris! Runt 2500:- med bindning möjligtvis, 1500:- utan. Högst! Dom har ändå varit trasiga och varit inlämnade på lagning o.s.v. Det sänker ju priset en del också..

Här snackar vi också överpris https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63754
årsm. 07/08 och "knappt" railade med (d.v.s. railade) + en riktigt sketen bindning.

Senast ändrad:
simonthyrberg sa:
Här snackar vi också överpris https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63754
årsm. 07/08 och "knappt" railade med (d.v.s. railade) + en riktigt sketen bindning.
Whoa! Det där var den värsta på länge tycker jag! Som du säger, sjukt crappy bindning, troligtvis ser belagen ut som skit med tanke på att det står "knappt railade" och han har inte lagt ut några bilder på belagen=misstänkt.

Han hade ute ett par Oakley Splice S.Dumont för bud, som startade på 1700:-.... :rolleyes:

Tillbaka
Topp