Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63863 Lägg tre tusen hos tysken hellre... gamla jäkla lagg.
Wow..det var inte snyggt. Han köpte de skidorna av mig för en del mindre än vad han lägger ut dom för. Det var inte coolt gjort.

PNyberg sa:
Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63863 Lägg tre tusen hos tysken hellre... gamla jäkla lagg.
Wow..det var inte snyggt. Han köpte de skidorna av mig för en del mindre än vad han lägger ut dom för. Det var inte coolt gjort.
Mållös... Gillar att han inte ens har skrivit vilken skida det är.

Men det är ju humor :lol:

PNyberg sa:
Och du sålde dom för en del mer än du fick dom för? :P Men visst, håller självklart med, 3000:- verkar va lite saftigt. Men finns säkert nån som vill betala 3000:- för dom bara för att "dom är ju rosa.. OCH peak performance" :)

JockeSki sa:
PNyberg sa:
Och du sålde dom för en del mer än du fick dom för? :P Men visst, håller självklart med, 3000:- verkar va lite saftigt. Men finns säkert nån som vill betala 3000:- för dom bara för att "dom är ju rosa.. OCH peak performance" :)
Ja han fick köpa 2 par skidor av mig för 3500nok, och jag fick i uppdrag av mitt jobb att sälja dom. Så de var aldrig ens mina. Summan går oavkortat till "släck törsten på bogstadveien 13" fonden.

något sånt ja...och lite längre ner på köp/sälj ligger ett par likadana med sth12 för 1000kr. Tkr att 1000kr för ett par 3-4 år gamla lagg med crappy bindning kan vara kanske möjligtvis på gränsen till ok. Pruta till 800 och det är en OK deal, men 2000!?

PNyberg sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63897
Jag tycker då att en använd jacka (även om den är sparsamt använd) som är ett år gammal värd iaf 33-50 mindre än det rekommenderade utpriset? Den här känns dyr enligt mina mått iaf...
Tycker det är otroligt intressant att folk skriver i sina annonser "säljer för att jag är i behov av pengar" eller "priset är X kr, för det är precis så mycket jag behöver till något annat"

-känns som ganska kassa försäljningsargument? Skulle ju knappast fungera i butik; "Tjaa, då ska vi se, pjäxorna kostar egentligen 4500, men vi får säga 5000 jämnt för vi ska ha lite personalfest i helgen, och sånt är ju inte gratis direkt..."
:P

Instämmer! Och för den saken skull så skiter jag i varför någon säljer sina prylar så länge det är en sjysst deal för mig.

Nojlas sa:
PNyberg sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63897
Jag tycker då att en använd jacka (även om den är sparsamt använd) som är ett år gammal värd iaf 33-50 mindre än det rekommenderade utpriset? Den här känns dyr enligt mina mått iaf...
Tycker det är otroligt intressant att folk skriver i sina annonser "säljer för att jag är i behov av pengar" eller "priset är X kr, för det är precis så mycket jag behöver till något annat"

-känns som ganska kassa försäljningsargument? Skulle ju knappast fungera i butik; "Tjaa, då ska vi se, pjäxorna kostar egentligen 4500, men vi får säga 5000 jämnt för vi ska ha lite personalfest i helgen, och sånt är ju inte gratis direkt..."
:P
Ja..och är man i pengabrist så är det väl smart att få skiten såld ist för att man ska få "det man behöver" just då. Annars så har jag ett par GS skidor som jag byter mot en veckas heli-skiing i Alaska :)

Men pucko, det fattar du väl att du inte kan sälja ett par spjut för en veckas helikopteråkning?!
Naturligtvis ska det vara "Budgivning börjar vid en veckas helikopteråkning" :D

tompan14 sa:
Men pucko, det fattar du väl att du inte kan sälja ett par spjut för en veckas helikopteråkning?!
Naturligtvis ska det vara "Budgivning börjar vid en veckas helikopteråkning" :D
Ja!!! Men såklart är det så :P

Men grabbar, det är ju ett "tillfälle" och ett "tidsbegränsat erbjudande"!!

Det måste ju vara bra!? Haha...

Man hoppas ju verkligen att ingen stackars jävel går på det där.

Det är ju sjukt bra priser på Hellbent med bindning hos skidbutiken.com, även i jämförelse med tysken.
Bra förtjänst på det för FreeRadical...

Senast ändrad:
Utter sa:
Men grabbar, det är ju ett "tillfälle" och ett "tidsbegränsat erbjudande"!!

Det måste ju vara bra!? Haha...

Man hoppas ju verkligen att ingen stackars jävel går på det där.
Hmm..det luktar lite fuffelns måste jag sæga. Undra vad det skulle kosta med dukes? 9000kr?

Stepup sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63932

haha, vilket klipp! https://www.skidbutiken.com/k2-hell-bent-10-11.html
Bäst av allt är att han säljer ett par skidor i antingen 169,179 eller 189 cm ...

Har dykt upp en del helt oanvända skidor till dyrare än SC/Skidbutiken på sista tiden. Kan det vara så att det blivit ett sätt att dryga ut semesterkassan att köpa billigt via Internet och sedan sälja "dyrt" privat?

/MM

Vad tycker ni om Andrés senaste annons, Mantrorna? Visst har han lugnat sig lite, jag tycker inte det ät så jäkla out-of-bounds längre! (sitter på telefonen så jag orkar inte länka)

Carled sa:
Vad tycker ni om Andrés senaste annons, Mantrorna? Visst har han lugnat sig lite, jag tycker inte det ät så jäkla out-of-bounds längre! (sitter på telefonen så jag orkar inte länka)
Jorå ... bara 500 kr dyrare än nytt (gissa var) ... han närmar sig

;-) / MM

Tillbaka
Topp