Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Varför säljer så många sina czar är det jag reagerar på?

Armada tycker jag säljs väldigt mycket av också, man blir ju fundersam.

JL76 sa:

Jag tror att det beror på att Czar och JJ är väääldigt vanliga skidor... Det är lite standard-val, antingen kör man BC-jibb och slår till på JJ eller så vill man ha mer direktionell och slår till på Czar.

Hendryx är ju "bra" skidor, men de börjar bli ganska vanliga nu och dyker faktiskt upp ganska ofta.

Senast ändrad:
Carled sa:
JL76 sa:

Jag tror att det beror på att Czar och JJ är väääldigt vanliga skidor... Det är lite standard-val, antingen kör man BC-jibb och slår till på JJ eller så vill man ha mer direktionell och slår till på Czar.
Men det förklarar inte varför de säljer dem, måste de ha nytt för de är prylbögar eller är det nåt med czar som de tröttnar på?

Borkan sa:
Lee-nus sa:
Jarle sa:
Moment Reagan 171 09/10 sparsamt använda, utan bindning, ev. med baron monterad efter ca 285mm
förklara dig! :)
Förklara dig själv! Sitta här och gnälla över alla andras annonser och så hittar man detta. Ett par beg pjäxor https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=64184 över halva nypriset. Lever du i en annan värld där etik och pris moral bara gäller alla andra?
+1

Borkan sa:
Lee-nus sa:
Jarle sa:
Moment Reagan 171 09/10 sparsamt använda, utan bindning, ev. med baron monterad efter ca 285mm
förklara dig! :)
Förklara dig själv! Sitta här och gnälla över alla andras annonser och så hittar man detta. Ett par beg pjäxor https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=64184 över halva nypriset. Lever du i en annan värld där etik och pris moral bara gäller alla andra?
vad gaggar du om? jag har inte klagat på nåt, jag känner robban och undrade endast varför han har damskidor!

vidare står det "bud" i annonsen, och jag kan tillägga att jag sålde dem för 1900. ;)

Senast ändrad:
simonthyrberg sa:
Borkan sa:
Lee-nus sa:
+1
Hehe, Linus ville nog veta varför Jarle satt inne på ett par korta damskidor och gjorde en referens till att Jarle är en lite skolflicka. Touché Linus!

Att Linus vill ha 2500:- för ett par obetydligt använda (2 dagar) pjäxor av god kvalité ser inte jag några problem med. Visst, de kommer inte försvinna i första taget för att någon gör kap, pjäxor är sjukt svårsålt, men den som är på jakt efter en Fischer-pjäxa och har den storleken gör ju en bra deal. Pjäxorna är inte slitna, snarare lätt inåkta vilket är en fribiljett förbi första smärtan (nu fick jag flashbacks tillbaka till Sally som gick in skor åt folk!). Sen är det säkert lite prutmån, så räkna med 2000-2300:-

jag sålde mina Ghost (typ 20 dagar, lite skavt rent visuellt, annars toppskick) för 1500:- vilket får anses som väldigt billigt. Ja la ut dem för typ 2000:- och ville bli av med dem snabbt för att köpa nytt.

Det där att skidorna är gamla är iofs inte så viktigt om man inte är prylgalning. Som skidan GOS länkade till. Det är exakt samma skida år efter år efter år. Så klart skall just de skidorna tappa en del i värde på grund av att de är åkta på men överlag så. Men det är ju min åsikt.

Hasse_Lindborg sa:
Det där att skidorna är gamla är iofs inte så viktigt om man inte är prylgalning. Som skidan GOS länkade till. Det är exakt samma skida år efter år efter år. Så klart skall just de skidorna tappa en del i värde på grund av att de är åkta på men överlag så. Men det är ju min åsikt.
+1

Misterister sa:
simonthyrberg sa:
Hahaha vad i helvete!?!? Det där var bara sjukt, idiotiskt och läskigt!

Vad tror ni om att ta 300 kr för ett par Salomon Supernatural byxor från förrförra säsongen, dock använda i en vecka bara kanske. Bra skick.
hade själv den brallan den säsongen, grymt sköna. en femhunka borde du nog kunna ta, om de är i riktigt fint skick!

Rose_N sa:
Snälla någon, nu börjat jag tro att folk trollar
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=64744

Den där modellen har typ 4-5 år på nacken. Jag hade själv ett par likadana...
SHIT! det var det värsta.. är det inte så att de till och med har ytterligare något år på nacken? vill minnar att jag köpte mina (på rea, löjligt billigt) vintern -05 faktiskt.. kanske ska ta och sälja dem, värdet verkar ju vara i princip bibehållet :-)

Kiels sa:
Säljs det verkligen några skidor alls via Köp&Sälj här? Tycker att praktiskt taget allt har fantasipriser (mer än 70% oavsett ålder och skick).
från första sidan, jag svarade då men nu inser jag att väldigt lite verkar säljas.
Har man följt köp&sälj under ett par månader ser man att väldigt få försvinner, och att det är uppenbart att många lägger ut sin annons utan att ens kolla priserna på likadana skidor i köp & sälj. En kille igår la ut ett par czar med sth14 för 5500, hade han kollat prisläget här innan så hade han (förhoppningsvis) insett att det är åt helvete (nya m sth14 på skidb. kostar 5595...).

Senast ändrad:
ja eller den här från samma person:

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=64766

nypris 11000kr utan bindning, jaha var då nånstans? kostar 6720 på udens som hon kopierat ifrån och deras tidigare pris var 8400...
sen 3500kr för en mojo15, jovisst, inget paketpris när man köpt den tillsammans med en skida för "11k" då?

Vad är det med head jimi och galna annonser , det var ju en ute för 10000kr i våras också? Max 5k för dessa. Men jag hade prutat mkt mer bara för att hon gjorde mig på dåligt humör....

Senast ändrad:
mholm sa:
Rose_N sa:
Snälla någon, nu börjat jag tro att folk trollar
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=64744

Den där modellen har typ 4-5 år på nacken. Jag hade själv ett par likadana...
SHIT! det var det värsta.. är det inte så att de till och med har ytterligare något år på nacken? vill minnar att jag köpte mina (på rea, löjligt billigt) vintern -05 faktiskt.. kanske ska ta och sälja dem, värdet verkar ju vara i princip bibehållet :-)
Ja men kolla på bilden. Dom svävar ju. alltså får man längre airtime..

Freeridefredde sa:
Gillar den här snubben. Han har redan hunnit köra 4 veckor denna säsong. Eller.....
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=64770
Vafan dillar du om? Han lär väl ha åkt på dom vintern som va, det är ju knappast en omöjlighet att få tag på nästa säsongs lagg om man har lite kontakter. Eller.....................................

Fast man får dom ju iofs för runt 5½ med sth 16 hos tysken

Shogun är ju oförändrad, så jag gissar på att han tokljuger. Det är är 09/10...

somebody sa:
Freeridefredde sa:
Gillar den här snubben. Han har redan hunnit köra 4 veckor denna säsong. Eller.....
Vafan dillar du om? Han lär väl ha åkt på dom vintern som va, det är ju knappast en omöjlighet att få tag på nästa säsongs lagg om man har lite kontakter. Eller.....................................

För det första var jag ironisk, för det andra så har han 09/10:ans skida. Om du tittar på bilderna så ser du att det är rocker 400 (salomon mått) på hans modell, 350 är det på årets.

Senast ändrad:
Freeridefredde sa:
somebody sa:
Freeridefredde sa:

För det första var jag ironisk, för det andra så har han 09/10:ans skida. Om du tittar på bilderna så ser du att det är rocker 400 (salomon mått) på hans modell, 350 är det på årets.
det är 400mm på 191 och 350mm på 182 om man kollar på deras hemsida istället för att bara gissa rakt ut i luften....

JL76 sa:
Freeridefredde sa:
somebody sa:

det är 400mm på 191 och 350mm på 182 om man kollar på deras hemsida istället för att bara gissa rakt ut i luften....
Gat´damb jag som trodde jag var så klyftig...
Jag har inte gissat rakt ut i luften, men dock så missade jag att kolla på längden för diverse skida och utgick från bilderna på skidorna på freeride:s databas. Där var mitt misstag.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp