Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Hasse_Lindborg sa:
Hasse_Lindborg sa:
För övrigt skulle man ta för pris för Lib-Tech skidor? Har 4 par som jag måste bli av på nåt konstigt sätt ;)

Ett par 2011 190 cm Lib-Tech POW använda 1 månad. Med eller utan Jester/Griffon (valfritt)
Ett par 2011 180 cm Lib-Tech POW i Plast
Ett par 2010 188 cm Lib-Tech Freeride Med eller utan Jester/Griffon utan (Valfritt)
Ett par 2010 177 cm Lib-Tech Jobb Med eller utan Jester/Griffon eller P14 (valfritt)
Inga förslag?
Svårt att ge förslag tror jag. POW med griffon har väl ett utpris på dryga 10 papp? Det handlar nog mycket om din egen ekvation vad du har gett för dom och vad du vill ha för dom vs hur mycket nån är beredd att betala. Tror att Lib-Tech kan vara lite smalt och vara en chansning för den breda publiken för att man ska kunna få så mycket som dom är värda.
Personligen så skulle jag vilja höra vad du skulle kunna tänka dig släppa Freeriden för med och utan Griffon?

På Alpingaraget (dom enda jag vet som har dom):
Freeride m Griffon: 7950:-
Pow m griffon: 10500:-

Så Freeride med Jester/Griffon (åkta på antar jag?) för runt 3000-3500:- vid fint skick kanske?
Jibb strax under och Pow för 4000-4500 med bindning på den använda och utan på den oanvända kanske?

Dustbin_Dan sa:
Personligen så skulle jag vilja höra vad du skulle kunna tänka dig släppa Freeriden för med och utan Griffon?
Se svaret här under ;) Och dra av en tusenlapp utan bindning.

Utter sa:
På Alpingaraget (dom enda jag vet som har dom):
Freeride m Griffon: 7950:-
Pow m griffon: 10500:-

Så Freeride med Jester/Griffon (åkta på antar jag?) för runt 3000-3500:- vid fint skick kanske?
Jibb strax under och Pow för 4000-4500 med bindning på den använda och utan på den oanvända kanske?
Japp de med bindning på är åkta på så klart. Och det var sådana pris jag har tänkte.

Nojlas sa:
Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=65611 El Ray som är Armadas budgetlagg för 4000:-, haha. Nej tack!
Men bindningen då? NX21 har ju ungefär samma sidostabilitet som en balansplatta... :lol:
Nån som har tips på vad man bör ta för dom?. Har sorgligt nog inte stenkoll på begmarknaden för skidor ;). Får väl köra dom i flismaskinen i värsta fall.

keffmonst sa:
Nojlas sa:
Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=65611 El Ray som är Armadas budgetlagg för 4000:-, haha. Nej tack!
Men bindningen då? NX21 har ju ungefär samma sidostabilitet som en balansplatta... :lol:
Nån som har tips på vad man bör ta för dom?. Har sorgligt nog inte stenkoll på begmarknaden för skidor ;). Får väl köra dom i flismaskinen i värsta fall.
Gillar iofs NX21:an. Men visst fan är det för tjockt. Går att köpa nya för 1000:- nu när företaget konkat..

perschan sa:
keffmonst sa:
Nojlas sa:
Gillar iofs NX21:an. Men visst fan är det för tjockt. Går att köpa nya för 1000:- nu när företaget konkat..
Gillar du NX21 så lär du även stortrivas på ett par dukes. NX21 är ganska kass i jämförelse.

kan någon som läst hela tråden kunna göra en top 5 lista?
om annonsen inte finns kvar (nån har köpt? haha) så kan ni ju kanske beskriva bara..

Oakley Splice lins Fire Idrium, helt nya oanvänd.
Vad får jag?

perschan sa:
Nej det gör du inte. NX21 var värre än herpes!!!
Det är ett kapitel skidhistoria som bör grävas ner och glömmas bort. :P

koppen89

ärligt talat så är det inte ett stört överpris med tanke på att det är långa längden + en mycket bra bindning.

det är dessutom den snygga grafiken, personligen skulle jag hellre ha den årsmodellen än året efter..

bara my2 cents

assr sa:
koppen89

ärligt talat så är det inte ett stört överpris med tanke på att det är långa längden + en mycket bra bindning.

det är dessutom den snygga grafiken, personligen skulle jag hellre ha den årsmodellen än året efter..

bara my2 cents
Tänk om alla resonerade som du när det gäller årsmodellen på skidor, skulle vara underbart att sälja saker då :)
Dock så kan förra årets S7 grafik vara den snyggaste skidgrafiken på många år!

Senast ändrad:
koppen89 sa:
assr sa:
koppen89

bara my2 cents
Tänk om alla resonerade som du när det gäller årsmodellen på skidor, skulle vara underbart att sälja saker då :)
Dock så kan förra årets S7 grafik vara den snyggaste skidgrafiken på många år!
Årsmodellen är ju rätt ointressant på en modell som S7 som inte förändrats något för varje säsong (mer än grafiken då), köper ju hellre en äldre i bra skick än en nyare i sämre. Sen håller jag nog med att första årsmodellen ser bättre ut än efterföljande men det i sig är i mina ögon max värt en hundring.

Rose_N sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=66124

75% rabatt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

Sedan glömde han dock nämna hur gammal den är, men vem bryr sig. 75% !!!!!!!1111
årsmodell står iofs... men det där med "sitter perfekt på mig som är 175 cm" kan ju diskuteras...

Lee-nus sa:
Rose_N sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=66124

75% rabatt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

Sedan glömde han dock nämna hur gammal den är, men vem bryr sig. 75% !!!!!!!1111
årsmodell står iofs... men det där med "sitter perfekt på mig som är 175 cm" kan ju diskuteras...
Titta där. Såg ut att ha minst 2-3 år på nacken!

Tillbaka
Topp