Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Tur att man har studenter i familjen ... :-D

Men jag håller med Hasse, egentligen för bra för att vara sant, vad finns det mer att fynda hos Dustin?

/MM

Tur att man är student då.. Eller har studentkort fortfarande... Mailade pris Contour och undrade hur de kunde vara så billiga där. Få se vad de svarar..

Hasse_Lindborg sa:
Hur som haver slutade den slutgiltiga notan på mer än 2500:-, mer än 2600:- också för den delen. Det är alltså ingen vinst jag försöker göra på bindningarna. Sedan får ju folk som sagt avgöra vad det är värt att inte få garanti på saker eftersom det köps på en begagnatmarknad, men det gäller ju i princip det mesta som säljs här.

Carled: Jäkligt bra pris på Contouren på Dustin. Köpläge:)?

Utter sa:
Ju nu har du ju sänkt dom 300, då är det iaf billigare än att beställa nya.
Den var dyrare att köpa än vad ursprungspriset var också. Om vi nu pratar om FKS180, och inte P18.

Hur som haver, att få folk att sänka priset till det skäliga är ju syftet med denna tråden. Om du tittar tillbaka 2 sidor så frågade jag för några dagar sedan vad ett rimligt pris skulle vara för bindningen - men fick inget svar. Satte därför rejält under nypris i Sverige och lite lägre än vad jag gav för dom.

Vad skulle ni ge för paketet;

Canon 550d + box kvitto rubbet , ca 5000 exponeringar
Tokina 80-200 af-atx 2,8 + 77mm polfilter + uvfilter + motljusskydd ej kvitto på gluggen
Tamron 17-50 vr 2,8 + 72mm polfilter + uvfilter + alla tillbehör+kvitto
Väska
Minneskort 2x8gb snabba rackare
Vi slänger med ett bra stabilt stativ också Manfrotto, nypris mellan 1-2tkr vet ej.

Det är alltså mina grejer, har väl funderat på vad det är värt vid en eventuellt paketförsäljning.

Nu har ni något att bita i!

Senast ändrad:
assr sa:
Vad skulle ni ge för paketet;

Canon 550d + box kvitto rubbet , ca 5000 exponeringar
Tokina 80-200 af-atx 2,8 + 77mm polfilter + uvfilter + motljusskydd ej kvitto på gluggen
Tamron 17-50 vr 2,8 + 72mm polfilter + uvfilter + alla tillbehör+kvitto
Väska
Minneskort 2x8gb snabba rackare
Vi slänger med ett bra stabilt stativ också Manfrotto, nypris mellan 1-2tkr vet ej.

Det är alltså mina grejer, har väl funderat på vad det är värt vid en eventuellt paketförsäljning.

Nu har ni något att bita i!
Mer än 10 000kr men mindre än 15 000kr lättare få mer om man säljer det i delar

Senast ändrad:
Jag tror att freeride kan vara lite fel marknad för just schyssta kameragrejer. Du kanske kan få lite bättre pris i.o.m. okunnigare köpare (även om det finns fotointresserade här), men det bästa valet är väl att gå till en fotosida?

Nu kanske du bara debatterar priset här för att vara lite mer anonym i annonsen på fotosidan, vilket kan vara förståeligt...

Hej!

Hur mycket tycker ni att denna är värd?
Jag tycker att den är värd ca 1000kr i alla fall, vad tycker ni?.
Sen vad man får sälja den för är ju en annan femma...

snow_flake sa:
Hej!

Hur mycket tycker ni att denna är värd?
Jag tycker att den är värd ca 1000kr i alla fall, vad tycker ni?.
Sen vad man får sälja den för är ju en annan femma...
Ja om den kostar 1700 i butik så är 1000 en rimlig siffra, kanske tom kan få en hundring eller två till om du hittar någon som söker den här hjälmen.

Tänkte bara höra vad ni tycker verkar rimligt för ett par 2009 Armada Alpha 1, runt 30 skiddagar, railade men i gott skick. Marker Griffon bindning. Satte 2500, är det överpris eller? Nya nu från conrad går väl på 6 tror jag.

Jag forstar inte hur folk lagger tusentals kronor pa klader nar pengarna kan spenderas pa heli, catskiing eller skidresor.

snow_flake sa:
The_teo sa:
Jag forstar inte hur folk lagger tusentals kronor pa klader nar pengarna kan spenderas pa heli, catskiing eller skidresor.
Man kanske har mycket pengar o lite tid.
Så om man inte har tid att åka köper man skidkläder för pengarna man inte kan spendera på åkning. Vad ska man då med skidkläderna till?

Jag håller med Teo, köper inga kläder förrän de är utnötta/trasiga när jag kan lägga pengarna på resor istället. Att välja mellan ett ny"outfit" inför vintern eller en vecka i Alperna är valet lätt.

onT: https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=67522
kostar 1699 enligt reklambladet jag såg från den nya (hemska?) kedjan XXL

Senast ändrad:
JL76 sa:
snow_flake sa:
The_teo sa:
Man kanske har mycket pengar o lite tid.
Så om man inte har tid att åka köper man skidkläder för pengarna man inte kan spendera på åkning. Vad ska man då med skidkläderna till?
...
Man kanske har ett antal veckor som man gör det bästa man kan av. Men så har man ändå pengar kvar som man lägger på kläder.
Eller så bryr man sig för mycket om hur man ser ut bara.

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=67629 Här är ett exempel på ett mycket prisvärt köp, mycket bra pris! Men sen kommer det en jäkla kid och bjuder 1000:-, har dom inte lärt sig läsa eller är dom bara dumma? Priset är satt till 1500, inte 1000. Sluta skambuda och Oggan, du kan gott höja priset en femhundring så kanske kidsen bjuder 1500...

Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=67629 Här är ett exempel på ett mycket prisvärt köp, mycket bra pris! Men sen kommer det en jäkla kid och bjuder 1000:-, har dom inte lärt sig läsa eller är dom bara dumma? Priset är satt till 1500, inte 1000. Sluta skambuda och Oggan, du kan gott höja priset en femhundring så kanske kidsen bjuder 1500...
Det står ju att man får buda? Att annonsen innehåller stavfel höjde också "faceplam"-faktorn på det hela.

Men 1500 spänn är bra, riktigt bra..

Rose_N sa:
Utter sa:
Det står ju att man får buda? Att annonsen innehåller stavfel höjde också "faceplam"-faktorn på det hela.

Men 1500 spänn är bra, riktigt bra..
"Min pris 1500" betyder dock minst 1500 :)

Tillbaka
Topp